Seminarium magisterskie - sem. 3 [06-PS-SM-403]
semestr zimowy 2021/2022
seminarium,
grupa nr 5
Przedmiot: | Seminarium magisterskie - sem. 3 [06-PS-SM-403] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 12 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Maria Chełkowska-Zacharewicz |
Literatura: |
Podstawowa: Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. Kulesza, W., Doliński, D. (2020). Jak pisać prace dyplomowe z psychologii. Rady nie tylko dla psychologów. Sopot: Wydawnictwo Smak Słowa. Stocki, R., Nęcka, E. (2006). Jak pisać prace z psychologii poradnik dla studentów i badaczy. Kraków: Universitas. Literatura dodatkowa: Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Warszawa: SEDNO. Wydawnictwo Akademickie. Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczne wprowadzenie do analizy wariancji. Warszawa: SEDNO. Wydawnictwo Akademickie. Bedyńska, S., Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczne Praktyczny przewodnik wykorzystania modeli regresji oraz równań strukturalnych. Warszawa: SEDNO. Wydawnictwo Akademickie. Field, A. (2016). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. Glasgow: SAGE Publications. Dodatkowa literatura podawana na bieżąco i wybierana przez studentów zgodnie z ich zainteresowaniami badawczymi. |
Zakres tematów: |
o przeprowadzenie badań związanych z tematem pracy oraz ich analiza statystyczna o umieszczenie swojego badania na platformie LimeSurvey. Cel semestru: przeprowadzenie i opracowanie wyników własnych badań empirycznych. W efekcie student powinien umieć wyczerpująco uzasadnić sformułowanie problemu i hipotez, jakie weryfikuje w badaniach, wykazać się wiedzą na temat metodologii badań oraz procedur i narzędzi opisu i wnioskowania statystycznego. Powinien być w stanie samodzielnie przeprowadzić badania z zachowaniem wszelkich reguł metodologicznych i etycznych. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja grupowa. Analiza materiałów. Prezentowanie pracy własnej. Konsultacje indywidualne. Praca własna studenta: Analiza literatury. Przygotowanie części empirycznej pracy magisterskiej oraz korekta części teoretycznej. Prezentacja wyników pracy. Poszerzanie wiedzy o pisaniu tekstów naukowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą oceny jest raport z przeprowadzonych badań – raport zawiera pytania badawcze i hipotezy, ostateczną procedurę badania z opisem narzędzi, opis badanej próby, statystykę opisową zmiennych, weryfikację hipotez, (podsumowanie odpowiedzi na pytania otwarte – jeśli dotyczy), wstępne wnioski [obowiązują standardy APA]. Ocenie będzie podlegać: 1. [max 3 punkty] Terminowe wykonanie badania (0-3) • 3 – badanie zostało wykonane i można zrealizować wszystkie elementy raportu • 2 – badanie zostało uruchomione, ale jeszcze nie ma zebranych wszystkich wyników więc raport jest niekompletny • 1 – badanie zostało przygotowane na platformie, albo rozesłane, jednak nie ma jeszcze żadnych wyników • 0 – badanie nie zostało przygotowane na platformie ani rozesłane 2. [max 21 punktów] Ocena poszczególnych elementów raportu. Każdy element raportu oceniany od 0 do 3 punktów, 3 element wykonany wzorcowo, bez błędów metodologicznych i/lub statystycznych, 2 – element wykonany dobrze z niewielkimi błędami metodologicznymi i/lub statystycznymi nie wpływającymi na jakość raportu, 1 – element z istotnymi błędami metodologicznymi i/lub statystycznymi wpływającymi na jakość raportu, 0 – element z błędami wskazującymi na brak zastosowania zasad metodologii i statystyki 1) Pytania i hipotezy 2) Operacjonalizacja zmiennych (wybór metod badawczych, materiału eksperymentalnego itd.) 3) Procedura badania 4) Opis próby 5) Opis statystyczny zmiennych 6) Weryfikacja hipotez 7) Wstępne wnioski 2. [max 2 punkty] Standardy edycyjne. Edytowanie danych zgodnie ze standardami APA (0 – w ogóle nie zrealizowane, bądź zrealizowane z istotnymi błędami, 1 – zrealizowane tylko częściowo, 2 – zrealizowane w pełni bądź z niewielkimi potknięciami). Uzyskane punkty będą przeliczane na wartość procentową (26 pkt to 100%): Bdb – 91-100% Db+ – 81-90% Db – 71-80% Dst+ – 61-70% Dst – 51-60% |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.