Trening interpersonalny [W3-SO-R-S1-TIN]
semestr letni 2021/2022
Laboratorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Trening interpersonalny [W3-SO-R-S1-TIN] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 15:30 - 17:00
sala 341/341A Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 14 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Dominik Adamek |
Literatura: |
Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków, 2006. J. Stewart, Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2005 E. Berne, W co grają ludzie. Psychologia stosunków między ludzkich, PWN, Warszawa 2012 T. A. Harris, Ja jestem OK - ty jesteś OK, Rebis,Poznań 2009 S.P. Morreale, B.H. Spitzberg, J.K. Barge, Komunikacja miedzy ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN, Warszawa 2007 F. Schulz von Thun, Sztuka rozmawiania, WAM, Kraków 2005 A. Pease, Mowa ciała. Jak odczytywać myśli innych ludzi z ich gestów, Jedność, Kielce 2005 E. Aronson, Człowiek istota społeczna,PWN, Warszawa 2009. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 2009 M. Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP 2012 |
Zakres tematów: |
Zajęcia mają na celu poznanie się uczestników, a także zwiększenie wiedzy na swój temat. Mają doprowadzić do integracji grupy i budowania umiejętności swobodnego wyrażania własnego zdania, poszerzania świadomości, akceptowania siebie oraz innych ludzi i rozwiązywania sytuacji konfliktowych, napięć w sposób konstruktywny. Zajęcia o charakterze warsztatowym wykorzystujące gry psychologiczne oraz metody treningu grupowego. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja grupowa, aktywne ćwiczenia, praca w parach, praca w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach, aktywne branie udziału w dyskusjach i grach, zapoznanie się z literaturą dotycząca komunikacji, pracy zespołowej, procesu grupowego. Ocena: bardzo dobry (5.0) – obecność na wszystkich godzinach zajęć Ocena: dobry plus (4.5) - obecność na 90% godzin zajęciowych Ocena: dobry (4.0) – obecność na 80% godzin zajęciowych Ocena: dostateczny plus (3,5)- obecność na 70% godzin zajęciowych Ocena: dostateczny (3,0)- obecność na 60% godzin zajęciowych Prowadzący ocenia studenta biorąc pod uwagę jego aktywne uczestniczenie w treningu, a także rozwój jego umiejętności społecznych, komunikację z innymi członkami grupy, wybierane przez niego sposoby przedstawiania swojego, także odmiennego zdania. |
Uwagi: |
SRiKS, 2 sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.