Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja interpersonalna [W3-SP-S1-KI] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Komunikacja interpersonalna [W3-SP-S1-KI]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 13:45 - 15:15
sala 234
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Daniela Dzienniak-Pulina
Literatura:

Adler, R.B., Rosenfeld, L.B., Proctor II, R.F. (2006). Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się. Poznań: REBIS.

Griffin, E. A. (2003). Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk: GWP.

Grzesiuk, L., Trzebińska, E. (1978). Jak ludzie porozumiewają się. Warszawa: Nasza Księgarnia.

Król-Fijewska, M. (1993). Trening asertywności. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości PTP.

Leathers, D. G. (2007). Komunikacja niewerbalna. Zasady i zastosowania. Warszawa: PWN.

Morreale, S. P., Spitzberg, B. H., Barge, J. K. (2007). Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Warszawa: PWN.

Rosenberg, M. B. (2012). Porozumienie bez przemocy. O języku serca. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.

Stewart, J. (2002). Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: PWN.

Tokarz, M. (2006). Argumentacja. Perswazja. Manipulacja. Gdańsk: GWP.

Wawrzak-Chodaczek, M. (2017). Komunikacja interpersonalna i masowa: wybrane teorie i praktyki. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Zakres tematów:

1. Role przyjmowane w procesie komunikowania się.

2. Kształtowanie umiejętności efektywnego komunikowania się.

3. Konsekwencje komunikowania się w sposób bezpośredni i pośredni.

4. Niewerbalna uważność w relacjach interpersonalnych.

5. Zaawansowane umiejętności reagowania werbalnego.

6. Trudności i zakłócenia w procesie komunikowania się.

7. Wpływ nowoczesnych technologii na proces komunikowania się.

8. Podsumowanie zajęć. Kolokwium.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja na podstawie literatury, metody aktywizujące, metody warsztatowe

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium pisemne zawierające pytania testowe i otwarte w oparciu o analizowane treści.

Skala ocen z kolokwium:

51%-60% (wyniku maksymalnego) = dostateczny (3,0; E)

61%-70% = dostateczny plus (3,5; D)

71%-80% = dobry (4,0; C)

81%-90% = dobry plus (4,5; B)

91%-100% = bardzo dobry (5,0; A)

Uwagi:

Praca Socjalna, 2 semestr ( stacjonarne I stopnia)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)