Komunikacja interpersonalna [W3-SP-S1-KI]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Komunikacja interpersonalna [W3-SP-S1-KI] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 13:45 - 15:15
sala 234 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | 20 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Daniela Dzienniak-Pulina |
Literatura: |
Adler, R.B., Rosenfeld, L.B., Proctor II, R.F. (2006). Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się. Poznań: REBIS. Griffin, E. A. (2003). Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk: GWP. Grzesiuk, L., Trzebińska, E. (1978). Jak ludzie porozumiewają się. Warszawa: Nasza Księgarnia. Król-Fijewska, M. (1993). Trening asertywności. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości PTP. Leathers, D. G. (2007). Komunikacja niewerbalna. Zasady i zastosowania. Warszawa: PWN. Morreale, S. P., Spitzberg, B. H., Barge, J. K. (2007). Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Warszawa: PWN. Rosenberg, M. B. (2012). Porozumienie bez przemocy. O języku serca. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca. Stewart, J. (2002). Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: PWN. Tokarz, M. (2006). Argumentacja. Perswazja. Manipulacja. Gdańsk: GWP. Wawrzak-Chodaczek, M. (2017). Komunikacja interpersonalna i masowa: wybrane teorie i praktyki. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. |
Zakres tematów: |
1. Role przyjmowane w procesie komunikowania się. 2. Kształtowanie umiejętności efektywnego komunikowania się. 3. Konsekwencje komunikowania się w sposób bezpośredni i pośredni. 4. Niewerbalna uważność w relacjach interpersonalnych. 5. Zaawansowane umiejętności reagowania werbalnego. 6. Trudności i zakłócenia w procesie komunikowania się. 7. Wpływ nowoczesnych technologii na proces komunikowania się. 8. Podsumowanie zajęć. Kolokwium. |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja na podstawie literatury, metody aktywizujące, metody warsztatowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium pisemne zawierające pytania testowe i otwarte w oparciu o analizowane treści. Skala ocen z kolokwium: 51%-60% (wyniku maksymalnego) = dostateczny (3,0; E) 61%-70% = dostateczny plus (3,5; D) 71%-80% = dobry (4,0; C) 81%-90% = dobry plus (4,5; B) 91%-100% = bardzo dobry (5,0; A) |
Uwagi: |
Praca Socjalna, 2 semestr ( stacjonarne I stopnia) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.