Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402]
semestr letni 2021/2022
seminarium,
grupa nr 12
Przedmiot: | Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 12 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 12 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Monika Stojek |
Strona domowa grupy: | https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=1847 |
Literatura: |
Jak w semestrze 7, uzupełniona o literaturę (polską i anglojęzyczną) specyficzną dla wybranego przez magistranta problemu badawczego. Field, A. (2016). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. Glasgow: SAGE Publications. Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri Dodatkowa literatura podawana na bieżąco i wybierana przez studentów zgodnie z ich zainteresowaniami badawczymi. |
Zakres tematów: |
1. Jak poprawnie analizować literaturę przedmiotu, selekcjonować treści ważne z punktu widzenia badań własnych, budować strukturę części teoretycznej pracy, pisać zachowując odpowiedni stopień szczegółowości wywodu, odwoływać się poprawnie do wykorzystanych pozycji bibliograficznych. 2. W jaki sposób wykorzystać wiedzę zdobytą w trakcie pisania wstępu teoretycznego do rozbudowy/ulepszenia projektu badań własnych. 3. Jak dobierać adekwatne metody/narzędzia do pomiaru uwzględnionych w badaniu zmiennych lub –w razie potrzeby – jak budować narzędzia własne. |
Metody dydaktyczne: |
Analiza literatury związanej z wybranymi przez magistrantów obszarami badawczymi, dyskusje grupowe w celu doprecyzowania problemu badań własnych, prezentacje cząstkowych wyników pracy przez poszczególnych studentów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania merytoryczne: Magistrant posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do przygotowania w formie pisemnej teoretycznego podłoża badań własnych, opartego o analizę dobrze dobranych i prawidłowo wykorzystanych źródeł. Potrafi wykorzystać zdobytą tą drogą wiedzę do pogłębienia i doprecyzowania projektu badań własnych (modelu badawczego), ze szczególnym uwzględnieniem dokładnie opracowanych narzędzi badawczych oraz schematu planowanych analiz statystycznych. Kryteria oceny: Magistranci przygotowują w trakcie semestru cztery prace podlegające ocenie: (1) Część teoretyczną pracy magisterskiej (2/3 treści/objętości) wraz z rozbudowaną wersją projektu badawczego (praca złożona w formie pisemnej). (2) Praca w parach lub w trójce: Poprowadzenie dyskusji na wybrany temat dotyczący pracy magisterskiej (na przykład, obrazu ciała, uzależnienia od alkoholu). Studenci dobierają się w pary według zgodności zainteresowań. (3) Praca grupowa: uzupełnienie Słownika Narzędzi i Danych. Każda osoba uzupełnia słownik o jedno narzędzie, praca będzie wymagała komunikacji i wcześniejszego ustalenia podziału pracy. (4) Praca grupowa: Metryczka. Podczas zajęć, studenci stworzą metryczkę, która będzie uniwersalna dla wszystkich projektów badawczych Ostateczny wynik wpisywany do indeksu ustalany jest na podstawie następującej skali: od 3,00 do 3,25 (61%-65%) – ocena dostateczna (3,0); od 3,26 do 3,75 (66%-70%) – ocena dostateczna plus (3,5) od 3,76 do 4,25 (71%-80%) – ocena dobra (4,0) od 4,26 do 4,60 (81%-90%) – ocena dobra plus (4,5) od 4,61 do 5,00 (91%-100%) – ocena bardzo dobra (5,0) Ocena: Przygotowane prace są oceniane przez prowadzącego na podstawie rubryki kryteriów (znanych studentom), a ocena końcowa jest obliczana na podstawie następujących wymagań merytorycznych: (1) 2/3 części teoretycznej wraz z modelem badawczym (pisemna): 70% (2) Prowadzenie dyskusji: 10% (3) Słownik Narzędzi i Danych: 10% (każdy student dostanie tę samą ocenę, w zależności od jakości pracy całej grupy) (4) Metryczka: 10% Część teoretyczna pracy (1) będzie przygotowywana etapami w trakcie semestru, a rozbudowany projekt badań będzie przygotowany na koniec semestru. Terminy przygotowania dyskusji (2) będą ustalone między studentami a instruktorka w trakcie semestru (z wyprzedzeniem). Słownik narzędzi (3) będzie przygotowany przed końcem sesji, ostateczny termin będzie ustalony ze studentami. Metryczka (4) będzie stworzona podczas ostatnich zajęć (lub jednych z ostatnich zajęć) semestru. Warunkiem zaliczenia jest obecność i uczestniczenie w procesie. Aby zaliczyć kurs na stopień dostateczny, student musi otrzymać 61% punktacji końcowej. |
Uwagi: |
Warunkiem podejścia do zaliczenia jest obecność na zajęciach. Zajęcia cotygodniowe po 135 minut. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.