Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402] semestr letni 2021/2022
seminarium, grupa nr 12

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 12 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Monika Stojek
Strona domowa grupy: https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=1847
Literatura:

Jak w semestrze 7, uzupełniona o literaturę (polską i anglojęzyczną) specyficzną dla wybranego przez magistranta problemu badawczego.

Field, A. (2016). Discovering statistics using IBM SPSS statistics. Glasgow: SAGE Publications.

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri

Dodatkowa literatura podawana na bieżąco i wybierana przez studentów zgodnie z ich zainteresowaniami badawczymi.

Zakres tematów:

1. Jak poprawnie analizować literaturę przedmiotu, selekcjonować treści ważne z punktu widzenia badań własnych, budować strukturę części teoretycznej pracy, pisać zachowując odpowiedni stopień szczegółowości wywodu, odwoływać się poprawnie do wykorzystanych pozycji bibliograficznych.

2. W jaki sposób wykorzystać wiedzę zdobytą w trakcie pisania wstępu teoretycznego do rozbudowy/ulepszenia projektu badań własnych.

3. Jak dobierać adekwatne metody/narzędzia do pomiaru uwzględnionych w badaniu zmiennych lub –w razie potrzeby – jak budować narzędzia własne.

Metody dydaktyczne:

Analiza literatury związanej z wybranymi przez magistrantów obszarami badawczymi, dyskusje grupowe w celu doprecyzowania problemu badań własnych, prezentacje cząstkowych wyników pracy przez poszczególnych studentów.

Metody i kryteria oceniania:

Wymagania merytoryczne:

Magistrant posiada wiedzę i umiejętności niezbędne do przygotowania w formie pisemnej teoretycznego podłoża badań własnych, opartego o analizę dobrze dobranych i prawidłowo wykorzystanych źródeł.

Potrafi wykorzystać zdobytą tą drogą wiedzę do pogłębienia i doprecyzowania projektu badań własnych (modelu badawczego), ze szczególnym uwzględnieniem dokładnie opracowanych narzędzi badawczych oraz schematu planowanych analiz statystycznych.

Kryteria oceny:

Magistranci przygotowują w trakcie semestru cztery prace podlegające ocenie:

(1) Część teoretyczną pracy magisterskiej (2/3 treści/objętości) wraz z rozbudowaną wersją projektu badawczego (praca złożona w formie pisemnej).

(2) Praca w parach lub w trójce: Poprowadzenie dyskusji na wybrany temat dotyczący pracy magisterskiej (na przykład, obrazu ciała, uzależnienia od alkoholu). Studenci dobierają się w pary według zgodności zainteresowań.

(3) Praca grupowa: uzupełnienie Słownika Narzędzi i Danych. Każda osoba uzupełnia słownik o jedno narzędzie, praca będzie wymagała komunikacji i wcześniejszego ustalenia podziału pracy.

(4) Praca grupowa: Metryczka. Podczas zajęć, studenci stworzą metryczkę, która będzie uniwersalna dla wszystkich projektów badawczych

Ostateczny wynik wpisywany do indeksu ustalany jest na podstawie następującej skali:

 od 3,00 do 3,25 (61%-65%) – ocena dostateczna (3,0);

 od 3,26 do 3,75 (66%-70%) – ocena dostateczna plus (3,5)

 od 3,76 do 4,25 (71%-80%) – ocena dobra (4,0)

 od 4,26 do 4,60 (81%-90%) – ocena dobra plus (4,5)

 od 4,61 do 5,00 (91%-100%) – ocena bardzo dobra (5,0)

Ocena:

Przygotowane prace są oceniane przez prowadzącego na podstawie rubryki kryteriów (znanych studentom), a ocena końcowa jest obliczana na podstawie następujących wymagań merytorycznych:

(1) 2/3 części teoretycznej wraz z modelem badawczym (pisemna): 70%

(2) Prowadzenie dyskusji: 10%

(3) Słownik Narzędzi i Danych: 10% (każdy student dostanie tę samą ocenę, w zależności od jakości pracy całej grupy)

(4) Metryczka: 10%

Część teoretyczna pracy (1) będzie przygotowywana etapami w trakcie semestru, a rozbudowany projekt badań będzie przygotowany na koniec semestru.

Terminy przygotowania dyskusji (2) będą ustalone między studentami a instruktorka w trakcie semestru (z wyprzedzeniem).

Słownik narzędzi (3) będzie przygotowany przed końcem sesji, ostateczny termin będzie ustalony ze studentami.

Metryczka (4) będzie stworzona podczas ostatnich zajęć (lub jednych z ostatnich zajęć) semestru. Warunkiem zaliczenia jest obecność i uczestniczenie w procesie.

Aby zaliczyć kurs na stopień dostateczny, student musi otrzymać 61% punktacji końcowej.

Uwagi:

Warunkiem podejścia do zaliczenia jest obecność na zajęciach.

Zajęcia cotygodniowe po 135 minut.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)