Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402] semestr letni 2021/2022
seminarium, grupa nr 7

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie - sem. 2 [06-PS-SM-402]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Wojtyna
Literatura:

Brzeziński, J. (2008). Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice. Wydanie drugie poprawione. Warszawa:

Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.

Brzeziński, J., Chyrowicz, B., Poznaniak, W., Toeplitz-Winiewska, M. (2008). Etyka zawodu psychologa. Warszawa:

Wydawnictwo Naukowe PWN.

Brzeziński, J. (2003). Metodologia badań psychologicznych (wyd. 4) Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Artykuły podawane na bieżąco w trakcie rozwijania się szczegółowych tematów badawczych seminarzystów

Artykuły empiryczne dotyczące rozwijanych przez studentów tematów

Wskazane jest korzystanie z materiałów zawartych w czasopismach z ostatnich 5 lat

Zakres tematów:

Problematyka podejmowana w ramach seminarium koncentruje się wokół czynników modyfikujących odczuwanie bólu przez

ludzi.

1. Projektowanie procedury badawczej

2. Formalne i etyczne zagadnienia związane z projektowaniem badań naukowych

3. Hipotezy badawcze

4. Możliwości weryfikacji hipotez – modele badawcze

5-14. Referaty studentów i dyskusja merytoryczna nad przedstawionymi treściami.

15. Podsumowanie semestru, omówienie prac zaliczeniowych, ustalenie planu dalszej pracy, ocena końcowa

Metody dydaktyczne:

Seminarium, prelekcje, dyskusja, prezentacja referatów i koncepcji badań własnych studentów

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa modułu jest średnią arytmetyczną z trzech ocen cząstkowych (referat, ustna prezentacja własnego problemu i

metodologii badań własnych oraz pisemne przedstawienie problemu i metodologii badań własnych).

Ostateczna ocena końcowa modułu będzie ustalana według poniższej skali:

do 2,9 - niedostateczny

2,91-3,25 - dostateczny

3,26-3,75 - dostateczny plus

3,76-4,25 - dobry

4,26-4,60 - dobry plus

powyżej 4,60 - bardzo dobry

Referat

Referat samodzielnie przygotowany przez studenta ma pokazać jego samodzielność i jakość radzenia sobie z rozpracowaniem

szczegółowych zagadnień teoretycznych i metodologicznych, odnoszących się do wybranych problemów, będących

przedmiotem analizy w ramach seminarium magisterskiego.

Referat ma formę prezentacji multimedialnej przedstawianej na forum grupy.

Kryteria oceny referatu:

5,0 (bdb) – bardzo dobre rozpracowanie zagadnienia, wysoka umiejętność krytycznego przeglądu badań, dobrze dobrane

źródła naukowe;

4,5 (db +) – bardzo dobre rozpracowanie zagadnienia, wystarczająca umiejętność krytycznego przeglądu badań, odpowiednio

dobrane źródła naukowe;

4,0 (db) – dobre rozpracowanie zagadnienia, wystarczająca umiejętność krytycznego przeglądu badań, odpowiednio dobrane

źródła naukowe;

3,5 (dst +) – dobre rozpracowanie zagadnienia, odpowiednio dobrane źródła naukowe;

3,0 (dst) – dostatecznie rozpracowanie zagadnienia, odpowiednio dobrane źródła naukowe;

2,0 (ndst) – niezadowalające rozpracowanie zagadnienia

Ustna prezentacja problemu i metodologii badań własnych (projektu badawczego)

Student powinien być w stanie sformułować i uzasadnić w toku dyskusji grupowych rozwiązania metodologiczne, przyjęte w celu

rozpracowania sformułowanego problemu badawczego, zaprezentować swoje kompetencje w zakresie krytycznego myślenia

oraz wyrażania swoich myśli w sposób komunikatywny i z użyciem odpowiedniej terminologii naukowej.

Prezentacja ma charakter prezentacji multimedialnej na temat rozwiązań metodologicznych dotyczących własnego zamysłu

badawczego, a następnie dyskusji merytorycznej na forum grupy

Kryteria oceny:

5,0 (bdb) – bardzo dobre rozpracowanie tematu, wysokie kompetencje w zakresie krytycznego myślenia oraz wyrażania swoich

myśli w sposób komunikatywny i z użyciem odpowiedniej terminologii naukowej

4,5 (db +) – bardzo dobre rozpracowanie tematu, wystarczające kompetencje w zakresie krytycznego myślenia oraz wyrażania

swoich myśli w sposób komunikatywny i z użyciem odpowiedniej terminologii naukowej

4,0 (db) – dobre rozpracowanie tematu, wystarczające kompetencje w zakresie krytycznego myślenia oraz wyrażania swoich

myśli w sposób komunikatywny i z użyciem odpowiedniej terminologii naukowej;

3,5 (dst +) – dobre rozpracowanie tematu

3,0 (dst) – dostatecznie rozpracowanie tematu

2,0 (ndst) – niezadowalające rozpracowanie tematu

Pisemne przedstawienie problemu i metodologii badań własnych (projektu badawczego)

Podsumowując swoje studia literaturowe i dyskusje grupowe, student powinien przedstawić na piśmie rozwiązania

metodologiczne, przyjęte w celu rozpracowania sformułowanego problemu badawczego zgodnie ze standardami przyjętymi w

psychologicznych pracach empirycznych

Kryteria oceny:

5,0 (bdb) – bardzo dobre rozpracowanie zagadnienia, wysoka umiejętność krytycznego przeglądu badań, dobrze dobrane

źródła naukowe;

4,5 (db +) – bardzo dobre rozpracowanie zagadnienia, wystarczająca umiejętność krytycznego przeglądu badań, odpowiednio

dobrane źródła naukowe;

4,0 (db) – dobre rozpracowanie zagadnienia, wystarczająca umiejętność krytycznego przeglądu badań, odpowiednio dobrane

źródła naukowe;

3,5 (dst +) – dobre rozpracowanie zagadnienia, odpowiednio dobrane źródła naukowe;

3,0 (dst) – dostatecznie rozpracowanie zagadnienia, odpowiednio dobrane źródła naukowe;

2,0 (ndst) – niezadowalające rozpracowanie zagadnienia

Uwagi:

W przypadku otrzymania oceny niedostatecznej, student ma prawo do powtórnego przedstawienie referatu w terminie

wyznaczonym przez prowadzącego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)