Seminarium - semestr 1 [W3-PE-EWP-S2-SEM01]
semestr zimowy 2021/2022
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium - semestr 1 [W3-PE-EWP-S2-SEM01] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Brosch | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Babbie E. (2003), Badania społeczne w praktyce, Warszawa: PWN. 2. Pinker S. (2016), Piękny styl - przewodnik człowieka myślącego po sztuce pisania XXI. Sopot: Smak Słowa. 3. Denzin N. K., Lincoln Y. S. (2010), Metody badań jakościowych, Warszawa: PWN, T 1 i 2. 4. Nowak S. (2007), Metodologia badań społecznych, Warszawa: PWN 5. Pilch T. (1995), Zasady badań pedagogicznych, Warszawa: Wydawnictwo „Żak” 6. Węglińska M. (2013), Jak pisać pracę magisterską. Kraków: Wyd. Impuls |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Specyfika badań naukowych na gruncie pedagogiki. 2. Etapy procesu badawczego. 3. Omówienie ogólnych zasad budowy pracy naukowej (konstrukcja pracy jako całości i poszczególnych jej elementów). 4. Strona edytorska pracy dyplomowej (struktura tekstu, forma, styl, język, odnośniki, sporządzanie bibliografii, przygotowywanie i zamieszczanie materiałów graficznych: ilustracje, tabele, wykresy). 5. Wybór problematyki i formułowanie tematu pracy dyplomowej. 6. Określenie przedmiotu, celu i zakresu realizowanej pracy. 7. Dobór i analiza literatury z zakresu podjętej tematyki 8. Etyczne aspekty przygotowania pracy dyplomowej. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład/prezentacja dyskusja konsultacje korekta prac objaśnienie/wyjaśnienie |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie z oceną uzyskane na podstawie przedstawionej promotorowi indywidualnej pracy pisemnej studenta prezentującej szkic projektu badań oraz podstawowe teorie opisujące podjęte zagadnienia badawcze. Dopełniającym elementem zaliczenia będą klarowne i spójne wypowiedzi studenta, wartościowanie argumentacji merytorycznej podczas dyskusji o badanym zjawisku społecznym, kulturowym czy edukacyjnym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.