Komputer w badaniach pedagogicznych [W3-PE-EWP-S2-1.6]
semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Komputer w badaniach pedagogicznych [W3-PE-EWP-S2-1.6] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 15:30 - 17:00
sala 109 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
co drugi wtorek (parzyste), 15:30 - 17:00
sala 109 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 29 |
Limit miejsc: | 29 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Brosch |
Literatura: |
Łaszczyk J., Psychologiczne i społeczne zagrożenia związane z zastosowaniem mediów i technologii informacyjnej w edukacji, [W:] Pedagogika @ środki informatyczne i media w edukacji, „Impuls”, Warszawa - Kraków 2005 Tanaś M., Edukacyjne zastosowanie komputerów, Wyd. Żak, Warszawa 1997. Literatura uzupełniająca Zaczyński P. Wł. Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa 1995. Apanowicz J., Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej, Wyd. Difin, Warszawa 2005. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie ,,Żak”, Warszawa 2001. |
Zakres tematów: |
I. Przygotowanie badań 1. Kwerenda 2. Analiza i interpretacja informacji z Internetu 3. Wymogi edytorskie, techniczne i estetyczne opracowań 4. Transfer wiedzy a własność intelektualna i prawo autorskie 5. Zagadnienia metodologiczne związane z badaniami ilościowymi i jakościowymi 6. Opracowanie koncepcji badań II. Realizacja badań 1. Dane pierwotne i dane wtórne 2. Zbieranie danych przy użyciu komputera 3. Badania w cyberprzestrzeni III. Analiza wyników 1. Analiza wyników badań jakościowych 2. Analiza wyników badań ilościowych 3. Opracowanie i prezentacja raportu z badań |
Metody dydaktyczne: |
- wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - praca w zespołach |
Metody i kryteria oceniania: |
Maksymalna ilość punktów: 24 Ocena i punktacja: Bardzo dobry (5,0) – 24-22 pkt Dobry plus (4,5) – 21-19 pkt Dobry (4,0) – 18-16 pkt Dostateczny plus (3,5) – 15-13 pkt Dostateczny (3,0) – 12-10 pkt Niedostateczny (2,0) – poniżej 10 pkt |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.