Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komputer w badaniach pedagogicznych [W3-PE-EWP-S2-1.6] semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Komputer w badaniach pedagogicznych [W3-PE-EWP-S2-1.6]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (nieparzyste), 15:30 - 17:00
sala 109
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
co drugi wtorek (parzyste), 15:30 - 17:00
sala 109
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: 29
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Brosch
Literatura:

Łaszczyk J., Psychologiczne i społeczne zagrożenia związane z zastosowaniem mediów i technologii informacyjnej w edukacji, [W:] Pedagogika @ środki informatyczne i media w edukacji, „Impuls”, Warszawa - Kraków 2005

Tanaś M., Edukacyjne zastosowanie komputerów, Wyd. Żak, Warszawa 1997.

Literatura uzupełniająca

Zaczyński P. Wł. Praca badawcza nauczyciela, WSiP, Warszawa 1995.

Apanowicz J., Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej, Wyd. Difin, Warszawa 2005.

Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie ,,Żak”, Warszawa 2001.

Zakres tematów:

I. Przygotowanie badań

1. Kwerenda

2. Analiza i interpretacja informacji z Internetu

3. Wymogi edytorskie, techniczne i estetyczne opracowań

4. Transfer wiedzy a własność intelektualna i prawo autorskie

5. Zagadnienia metodologiczne związane z badaniami ilościowymi i jakościowymi

6. Opracowanie koncepcji badań

II. Realizacja badań

1. Dane pierwotne i dane wtórne

2. Zbieranie danych przy użyciu komputera

3. Badania w cyberprzestrzeni

III. Analiza wyników

1. Analiza wyników badań jakościowych

2. Analiza wyników badań ilościowych

3. Opracowanie i prezentacja raportu z badań

Metody dydaktyczne:

- wykład aktywizujący,

- dyskusja dydaktyczna,

- praca w zespołach

Metody i kryteria oceniania:

Maksymalna ilość punktów: 24

Ocena i punktacja:

Bardzo dobry (5,0) – 24-22 pkt

Dobry plus (4,5) – 21-19 pkt

Dobry (4,0) – 18-16 pkt

Dostateczny plus (3,5) – 15-13 pkt

Dostateczny (3,0) – 12-10 pkt

Niedostateczny (2,0) – poniżej 10 pkt

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)