Edukacja międzykulturowa W3-PE-S2-1
semestr letni 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Edukacja międzykulturowa W3-PE-S2-1 | |||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2021/2022 (2021/2022L)
(w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 101 | |||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 105 | |||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||
Prowadzący: | Edyta Widawska | |||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=1358 | |||||||||||||||||||
Literatura: |
Informacje wspólne dla wszystkich grup. WYKŁAD Nikitorowicz J., Pogranicze, tożsamość, edukacja międzykulturowa, Białystok 1995. Młynarczuk-Sokołowska A., Całożyciowa edukacja międzykulturowa jako wyzwanie dla społeczeństw kulturowo zróżnicowanych, "Pogranicze. Studia Społeczne", t. 22, 2012. Grzybowski P.P., Edukacja międzykulturowa - konteksty, Kraków 2012. Lewowicki T., Cztery spojrzenia na wielokulturowość i edukację międzykulturową, "Pogranicze. Studia Społeczne", t. 17, 2011. MacLean M., Interpreting Cultural Differences. The Challenge of Intercultural Communication, Norfolk 1998. Gutek G., Nacjonalizm, etnonacjonalizm a edukacja [w:] Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, Gdańsk 2003. Giroux H.A., Aronowitz S., Border Pedagogy in the Age of Postmodernism, [w:] idem, Postmodern Education, Minneapolis 1997. Giroux H., Border Crossings, New York 2005. Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E. (red.): Edukacja międzykulturowa – teorie, poglądy, doświadczenia społeczne. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2010. |
|||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Informacje wspólne dla wszystkich grup. WYKŁAD Nikitorowicz J., Pogranicze, tożsamość, edukacja międzykulturowa, Białystok 1995. Młynarczuk-Sokołowska A., Całożyciowa edukacja międzykulturowa jako wyzwanie dla społeczeństw kulturowo zróżnicowanych, "Pogranicze. Studia Społeczne", t. 22, 2012. Grzybowski P.P., Edukacja międzykulturowa - konteksty, Kraków 2012. Lewowicki T., Cztery spojrzenia na wielokulturowość i edukację międzykulturową, "Pogranicze. Studia Społeczne", t. 17, 2011. MacLean M., Interpreting Cultural Differences. The Challenge of Intercultural Communication, Norfolk 1998. Gutek G., Nacjonalizm, etnonacjonalizm a edukacja [w:] Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, Gdańsk 2003. Giroux H.A., Aronowitz S., Border Pedagogy in the Age of Postmodernism, [w:] idem, Postmodern Education, Minneapolis 1997. Giroux H., Border Crossings, New York 2005. Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E. (red.): Edukacja międzykulturowa – teorie, poglądy, doświadczenia społeczne. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2010. |
|||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład problemowy. |
|||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Informacje wspólne dla wszystkich grup. Test wiedzy z treści wykładu i zagadnień prezentowanych na ćwiczeniach. |
|||||||||||||||||||
Uwagi: |
Link do wykładów prowadzonych w wersji on-line https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac35d12c6285b4a56ad13f6deae4fbe19%40thread.tacv2/conversations?groupId=22a8eb81-9293-450b-8a89-81c9ffe7c199&tenantId=50c76291-0c80-4444-a2fb-4f8ab168c311 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.