Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Edukacja międzykulturowa W3-PE-S2-1
semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Edukacja międzykulturowa W3-PE-S2-1
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co druga środa (parzyste), 11:30 - 13:00
sala zajęcia zdalne
Grażyńskiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 101
Limit miejsc: 105
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Edyta Widawska
Strona domowa grupy: https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=1358
Literatura:

Informacje wspólne dla wszystkich grup.

WYKŁAD

Nikitorowicz J., Pogranicze, tożsamość, edukacja międzykulturowa, Białystok 1995.

Młynarczuk-Sokołowska A., Całożyciowa edukacja międzykulturowa jako wyzwanie dla społeczeństw kulturowo zróżnicowanych, "Pogranicze. Studia Społeczne", t. 22, 2012.

Grzybowski P.P., Edukacja międzykulturowa - konteksty, Kraków 2012.

Lewowicki T., Cztery spojrzenia na wielokulturowość i edukację międzykulturową, "Pogranicze. Studia Społeczne", t. 17, 2011.

MacLean M., Interpreting Cultural Differences. The Challenge of Intercultural Communication, Norfolk 1998.

Gutek G., Nacjonalizm, etnonacjonalizm a edukacja [w:] Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, Gdańsk 2003.

Giroux H.A., Aronowitz S., Border Pedagogy in the Age of Postmodernism, [w:] idem, Postmodern Education, Minneapolis 1997.

Giroux H., Border Crossings, New York 2005.

Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E. (red.): Edukacja międzykulturowa – teorie, poglądy, doświadczenia społeczne. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2010.

Zakres tematów:

Informacje wspólne dla wszystkich grup.

WYKŁAD

Nikitorowicz J., Pogranicze, tożsamość, edukacja międzykulturowa, Białystok 1995.

Młynarczuk-Sokołowska A., Całożyciowa edukacja międzykulturowa jako wyzwanie dla społeczeństw kulturowo zróżnicowanych, "Pogranicze. Studia Społeczne", t. 22, 2012.

Grzybowski P.P., Edukacja międzykulturowa - konteksty, Kraków 2012.

Lewowicki T., Cztery spojrzenia na wielokulturowość i edukację międzykulturową, "Pogranicze. Studia Społeczne", t. 17, 2011.

MacLean M., Interpreting Cultural Differences. The Challenge of Intercultural Communication, Norfolk 1998.

Gutek G., Nacjonalizm, etnonacjonalizm a edukacja [w:] Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, Gdańsk 2003.

Giroux H.A., Aronowitz S., Border Pedagogy in the Age of Postmodernism, [w:] idem, Postmodern Education, Minneapolis 1997.

Giroux H., Border Crossings, New York 2005.

Lewowicki T., Ogrodzka-Mazur E. (red.): Edukacja międzykulturowa – teorie, poglądy, doświadczenia społeczne. Cieszyn – Warszawa – Toruń 2010.

Metody dydaktyczne:

Wykład problemowy.

Metody i kryteria oceniania:

Informacje wspólne dla wszystkich grup.

Test wiedzy z treści wykładu i zagadnień prezentowanych na ćwiczeniach.

Uwagi:

Link do wykładów prowadzonych w wersji on-line https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac35d12c6285b4a56ad13f6deae4fbe19%40thread.tacv2/conversations?groupId=22a8eb81-9293-450b-8a89-81c9ffe7c199&tenantId=50c76291-0c80-4444-a2fb-4f8ab168c311

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.