Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia W3-PE-S2-2
semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia W3-PE-S2-2
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co druga środa (parzyste), 8:00 - 9:30
sala zajęcia zdalne
Grażyńskiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 101
Limit miejsc: 105
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Karina Leksy
Literatura:

1. Woynarowska B. (red.): Edukacja zdrowotna: podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka. Warszawa 2017.

2. Woynarowska B. : Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki. Warszawa 2008.

3. Syrek E., Borzucka-Sitkiewicz K.: Edukacja zdrowotna. Warszawa 2009.

4. Zawadzka B., Łączek T. (red.): Pedagogika zdrowia w teorii i praktyce. Kielce 2017.

5. Syrek E.: Zdrowie i wychowanie a jakość życia. Perspektywy i humanistyczne orientacje poznawcze. Katowice 2008.

6. Borzucka -Sitkiewicz K.: Psychospołeczne i środowiskowe konteksty zdrowia i choroby. Katowice 2016.

Zakres tematów:

1. Zdrowie jako kluczowe pojęcie w edukacji zdrowotnej. Społeczno-ekologiczny model zdrowia. Uwarunkowania zdrowia/choroby.

2. Współczesna edukacja zdrowotna – podstawowe pojęcia, cele i koncepcje.

3. Promocja zdrowia a profilaktyka chorób i zaburzeń zdrowia fizycznego oraz psychospołecznego.

4. Edukacja zdrowotna w wybranych środowiskach/siedliskach życia człowieka.

5. Metodyka edukacji zdrowotnej – cz. 1.

6. Metodyka edukacji zdrowotnej – cz. 2.

7. Edukacja zdrowotna ukierunkowana na rozwój umiejętności życiowych.

8. Jakość życia związana ze zdrowiem.

Metody dydaktyczne:

Zastosowane zostaną narzędzia edukacji zdalnej (Teams, Moodle); wykład, prezentacja, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia wykładu jest pisemny test. Warunek zaliczenia to min. 50% poprawnych odpowiedzi.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.