Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia W3-PE-S2-2
semestr letni 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia W3-PE-S2-2 | |||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2021/2022 (2021/2022L)
(w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 101 | |||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 105 | |||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||
Prowadzący: | Karina Leksy | |||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Woynarowska B. (red.): Edukacja zdrowotna: podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka. Warszawa 2017. 2. Woynarowska B. : Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki. Warszawa 2008. 3. Syrek E., Borzucka-Sitkiewicz K.: Edukacja zdrowotna. Warszawa 2009. 4. Zawadzka B., Łączek T. (red.): Pedagogika zdrowia w teorii i praktyce. Kielce 2017. 5. Syrek E.: Zdrowie i wychowanie a jakość życia. Perspektywy i humanistyczne orientacje poznawcze. Katowice 2008. 6. Borzucka -Sitkiewicz K.: Psychospołeczne i środowiskowe konteksty zdrowia i choroby. Katowice 2016. |
|||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zdrowie jako kluczowe pojęcie w edukacji zdrowotnej. Społeczno-ekologiczny model zdrowia. Uwarunkowania zdrowia/choroby. 2. Współczesna edukacja zdrowotna – podstawowe pojęcia, cele i koncepcje. 3. Promocja zdrowia a profilaktyka chorób i zaburzeń zdrowia fizycznego oraz psychospołecznego. 4. Edukacja zdrowotna w wybranych środowiskach/siedliskach życia człowieka. 5. Metodyka edukacji zdrowotnej – cz. 1. 6. Metodyka edukacji zdrowotnej – cz. 2. 7. Edukacja zdrowotna ukierunkowana na rozwój umiejętności życiowych. 8. Jakość życia związana ze zdrowiem. |
|||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zastosowane zostaną narzędzia edukacji zdalnej (Teams, Moodle); wykład, prezentacja, dyskusja |
|||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia wykładu jest pisemny test. Warunek zaliczenia to min. 50% poprawnych odpowiedzi. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.