Moduł seminaryjny1 [W3-PE-OWITP-S1-]
semestr zimowy 2021/2022
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Moduł seminaryjny1 [W3-PE-OWITP-S1-] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (parzyste), 11:30 - 13:00
sala 210 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 13 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Majewska-Kafarowska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
• Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2005. • Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 1999. • Ferguson G. A., Takane Y., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa 1999. • Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001. • Gnitecki J., Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993. • Gruszczyński L. A., Elementy metod i technik badań socjologicznych, Tychy 2002. • Hajduk E., Hipoteza w badaniach pedagogicznych. Poradnik dla studentów, Zielona Góra 1993. • Lutyński J., Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódź 2000. • Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2003. • Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2003. • Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006. • Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. • Sołoma L., Metody i techniki badań socjologicznych. Wybrane zagadnienia, Olsztyn 2002. • Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005. • Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów, Kraków 2004. • Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Określenie obszaru zainteresowań badawczych. 2. Przygotowanie bibliografii do tego obszaru. 3. Nabycie umiejętności posługiwania się precyzyjnym i jasnym językiem naukowym (w tym konstruowania tekstu w oparciu o teksty źródłowe). 4. Dookreślenie celu i tematu pracy dyplomowej. 5. Przygotowanie konspektu pracy. 6. Przygotowanie części teoretycznej pracy. 7. Wykorzystanie technik pracy tutoringowej do realizacji zadań dookreślonych w punktach 1-6. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, pogadanka, metody warsztatowe, metoda uczenia się we współpracy, analiza tekstów, techniki pracy tutorskiej - zajęcia są prowadzone przy pomocy metod i technik kształcenia na odległość |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania: - umiejętność samodzielnego poszukiwania materiałów źródłowych w istniejących opracowaniach naukowych, identyfikacji, analizowania i diagnozowania obserwowanych zjawisk społecznych, dostrzegania prawidłowości występujących w obrębie tych zjawisk, wyciągania wniosków. - umiejętność wyrażania własnej opinii w oparciu o literaturę naukową, - terminowość wykonywania zadań (przygotowanie bibliografii, opracowanie konspektu pracy dyplomowej, przygotowanie części teoretycznej pracy dyplomowej). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.