Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tradycje terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej [W3-PE-OWITP4-S1-5] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Tradycje terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej [W3-PE-OWITP4-S1-5]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (parzyste), 13:45 - 15:15
sala AULA
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 23
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Jan Basiaga
Literatura:

1. Badora S. (2013). Człowiek jako istota opiekująca się. Szkice pedagogiczne. Tarnobrzeg: PWSZ.

2. Badora S., Marzec D. (1999). Twórcy polskiej pedagogiki opiekuńczej. Wybrani przedstawiciele. Częstochowa: WSP.

3. Geremek B. (1971). Ludzie marginesu w średniowiecznym Paryżu XIV-XV wiek. Wrocław i in.: Zakład Narodowy imienia Ossolińskich, Wydawnictwo PAN.

4. Maliszewski K. (2003). Filozoficzne fundamenty opieki i pomocy. W: J. Nikitorowicz, K. Sawicki, T. Bajkowski (red.), Współczesne dylematy diagnostyczne i metodyczne w opiece i wychowaniu (ss. 33-41). Olecko: Wydawnictwo Wszechnicy Mazurskiej Acta Universitatis Masuriensis.

5. Radwan-Pragłowski J., Frysztacki K. (1998). Społeczne dzieje pomocy człowiekowi: od filantropii greckiej do pracy socjalnej. Katowice: PBS.

Zakres tematów:

1. Filozoficzne podstawy opieki i pomocy

2. Opieka zdeterminowana kulturowo

3. Społeczne dzieje pomocy człowiekowi

4. Opieka nad najsłabszymi w średniowiecznej Europie

5. Opieka pomoc i wsparcie w sytuacji kryzysu uchodźczego

6. Wybrani przedstawiciele koncepcji opiekuńczo-wychowawczych.

Metody dydaktyczne:

metody problemowe, dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu

Metody i kryteria oceniania:

ocenie podlega esej zaliczeniowy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)