Tradycje terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej [W3-PE-OWITP4-S1-5]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Tradycje terapii pedagogicznej i pracy opiekuńczo-wychowawczej [W3-PE-OWITP4-S1-5] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (parzyste), 13:45 - 15:15
sala AULA Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 23 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jan Basiaga | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Badora S. (2013). Człowiek jako istota opiekująca się. Szkice pedagogiczne. Tarnobrzeg: PWSZ. 2. Badora S., Marzec D. (1999). Twórcy polskiej pedagogiki opiekuńczej. Wybrani przedstawiciele. Częstochowa: WSP. 3. Geremek B. (1971). Ludzie marginesu w średniowiecznym Paryżu XIV-XV wiek. Wrocław i in.: Zakład Narodowy imienia Ossolińskich, Wydawnictwo PAN. 4. Maliszewski K. (2003). Filozoficzne fundamenty opieki i pomocy. W: J. Nikitorowicz, K. Sawicki, T. Bajkowski (red.), Współczesne dylematy diagnostyczne i metodyczne w opiece i wychowaniu (ss. 33-41). Olecko: Wydawnictwo Wszechnicy Mazurskiej Acta Universitatis Masuriensis. 5. Radwan-Pragłowski J., Frysztacki K. (1998). Społeczne dzieje pomocy człowiekowi: od filantropii greckiej do pracy socjalnej. Katowice: PBS. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Filozoficzne podstawy opieki i pomocy 2. Opieka zdeterminowana kulturowo 3. Społeczne dzieje pomocy człowiekowi 4. Opieka nad najsłabszymi w średniowiecznej Europie 5. Opieka pomoc i wsparcie w sytuacji kryzysu uchodźczego 6. Wybrani przedstawiciele koncepcji opiekuńczo-wychowawczych. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody problemowe, dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
ocenie podlega esej zaliczeniowy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.