Moduł seminaryjny 1 [W3-PE-RP3-S1-8]
semestr zimowy 2021/2022
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Moduł seminaryjny 1 [W3-PE-RP3-S1-8] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 220A Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 13 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Andrzej Czerkawski | ||||||||||||||||
Literatura: |
Babbie E. (2004, 2013). Badania społeczne w praktyce. Warszawa. Creswell J.W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Wyda. UJ: Kraków Goriszowski W. (2006). Podstawy metodologiczne badań pedagogicznych. Łobocki M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków. Nowak S. (2011, 2020). Metodologia badań społecznych. Warszawa. Palka S. (2006). Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna. Gdańsk. Pilch T., Bauman T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Procedury i rozwiązania metodologiczne w badaniach empirycznych – przegląd wybranych doniesień badawczych. Specyfika badań empirycznych w pedagogice. Wybór obszaru tematycznego (w obrębie zainteresowań pedagogiki resocjalizacyjnej) przez studentów Wybór bibliograficzny w proponowanych obszarach tematycznych Źródła problemów badawczych, cel badań, hipotezy, zmienne, testowanie hipotez. Narzędzia badawcze. Szkice teoretyczne z zakresy wybranej tematyki. Wstępne określenie zakresu badań. Dobór terenu badań, populacji, próby badawczej. Wstępne założenia projektowanych rozwiązań metodologicznych. Opracowanie pisemnej koncepcji pracy /wstępne określenie tematu, szkic części teoretycznej, problematyka i zakres badań, proponowane rozwiązania proceduralne projektowanych badań empirycznych (metoda, techniki, narzędzia), teren badań, próba badawcza, organizacja badań. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, praca w grupach, analiza i interpretacja tekstów źródłowych. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność w dyskusji, realizacja zadań domowych, regularne uczestnictwo w zajęciach, znajomość omawianej tematyki, Przygotowanie koncepcji pracy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.