Historia wychowania [W3-PE-OG-S1-HW]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Historia wychowania [W3-PE-OG-S1-HW] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 18 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Wojciech Kruszelnicki | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Bartnicka K., Szybiak i., Zarys historii wychowania, Warszawa 2001 Historia wychowania, red. Ł. Kurdybacha, t. 1-2, 1965-1967 Kot S. Historia wychowania, t. 1-2, 1994 Litak S., Historia wychowania, Kraków 2004 Wołoszyn S., Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, Warszawa 1996 Wroczyński R., Dzieje Oświaty polskiej, t. 1-2, Warszawa 1987 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Początki myśli o wychowaniu w Starożytnej Grecji i Rzymie, poglądy Sokratesa, myśl Platona i Arystotelesa Wczesne chrześcijaństwo i myśl pedagogiczna w Średniowieczu: Tomasz z Akwinu, św. Augustyn Powstanie pierwszych uniwersytetów, szkolnictwo na ziemiach polskich Wychowanie w okresie Renesansu, humanizm w Europie i na ziemiach polskich, reformacja i kontrreformacja, system szkolnictwa jezuickiego Jan Amos Komeński - system szkolny, dydaktyka i idea powszechnego kształcenia Europa w okresie Oświecenia: J. J Rousseau, J. Lock Szkolnictwo w okresie Oświecenia, Komisja Edukacji Narodowej, system szkolny pijarów Modernizacja w XIX w., pedagogika J. F. Herbarta, reforma uniwersytecka w Niemczech, uniwersytet Berliński, poglądy Wilhelma von Humboldta Oświata i szkolnictwo na ziemiach polskich w XIX w., główne kierunki pedagogiczne na przełomie XIX i XX w. Rozwój polskiej myśli pedagogicznej w latach 1918-1939, pedagogika J. Korczaka |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Studenci aktywnie uczestniczą w rozmowach, dyskusjach moderowanych przez wykładowcę Dodatkowa platforma edukacyjna służąca gromadzeniu materiałów dydaktycznych - Moodle. Studenci wykonują plakaty i sporządzają notatki, które zamieszczają na platformie Moodle. Prezentacja plakatów i referowanie wybranych koncepcji, myśli pedagogicznych oraz istotnych problemów historii wychowania |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Otrzymanie zaliczenia jest uzależnione od poziomu aktywności, merytorycznego przygotowania do zajęć, znajomości literatury przedmiotu. Studenci są oceniani za wykonane zadania (plakat i notatka zamieszczona platformie Moodle) Ocenie podlega poziom przygotowania i sprawność przedstawienia grupie wybranego tematu Kryteria oceny: ocena bdb - wysoki poziom aktywności w czasie zajęć, merytoryczne przygotowanie, znajomość literatury, bardzo dobrze wykonane plakaty i notatki, sprawne zreferowanie wybranej problematyki ocena db - umiarkowany poziom aktywności, dobrze wykonany plakat i notatka ocena dst - niski poziom aktywności, dobrze wykonany plakat i notatka ocena ndst - brak zaangażowania w każdym z wymienionych obszarów aktywności |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.