Historia wychowania W3-PE-OG-S1-HW
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 4
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Historia wychowania W3-PE-OG-S1-HW | |||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2021/2022 (2021/2022L)
(w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | |||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 18 | |||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||
Prowadzący: | Wojciech Kruszelnicki | |||||||||||||||||||
Literatura: |
Bartnicka K., Szybiak i., Zarys historii wychowania, Warszawa 2001 Historia wychowania, red. Ł. Kurdybacha, t. 1-2, 1965-1967 Kot S. Historia wychowania, t. 1-2, 1994 Litak S., Historia wychowania, Kraków 2004 Wołoszyn S., Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, Warszawa 1996 Wroczyński R., Dzieje Oświaty polskiej, t. 1-2, Warszawa 1987 |
|||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Początki myśli o wychowaniu w Starożytnej Grecji i Rzymie, poglądy Sokratesa, myśl Platona i Arystotelesa Wczesne chrześcijaństwo i myśl pedagogiczna w Średniowieczu: Tomasz z Akwinu, św. Augustyn Powstanie pierwszych uniwersytetów, szkolnictwo na ziemiach polskich Wychowanie w okresie Renesansu, humanizm w Europie i na ziemiach polskich, reformacja i kontrreformacja, system szkolnictwa jezuickiego Jan Amos Komeński - system szkolny, dydaktyka i idea powszechnego kształcenia Europa w okresie Oświecenia: J. J Rousseau, J. Lock Szkolnictwo w okresie Oświecenia, Komisja Edukacji Narodowej, system szkolny pijarów Modernizacja w XIX w., pedagogika J. F. Herbarta, reforma uniwersytecka w Niemczech, uniwersytet Berliński, poglądy Wilhelma von Humboldta Oświata i szkolnictwo na ziemiach polskich w XIX w., główne kierunki pedagogiczne na przełomie XIX i XX w. Rozwój polskiej myśli pedagogicznej w latach 1918-1939, pedagogika J. Korczaka |
|||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Studenci aktywnie uczestniczą w rozmowach, dyskusjach moderowanych przez wykładowcę Dodatkowa platforma edukacyjna służąca gromadzeniu materiałów dydaktycznych - Moodle. Studenci wykonują plakaty i sporządzają notatki, które zamieszczają na platformie Moodle. Prezentacja plakatów i referowanie wybranych koncepcji, myśli pedagogicznych oraz istotnych problemów historii wychowania |
|||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Otrzymanie zaliczenia jest uzależnione od poziomu aktywności, merytorycznego przygotowania do zajęć, znajomości literatury przedmiotu. Studenci są oceniani za wykonane zadania (plakat i notatka zamieszczona platformie Moodle) Ocenie podlega poziom przygotowania i sprawność przedstawienia grupie wybranego tematu Kryteria oceny: ocena bdb - wysoki poziom aktywności w czasie zajęć, merytoryczne przygotowanie, znajomość literatury, bardzo dobrze wykonane plakaty i notatki, sprawne zreferowanie wybranej problematyki ocena db - umiarkowany poziom aktywności, dobrze wykonany plakat i notatka ocena dst - niski poziom aktywności, dobrze wykonany plakat i notatka ocena ndst - brak zaangażowania w każdym z wymienionych obszarów aktywności |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.