Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika rodziny [W3-PE-OG-S1-PRoz] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika rodziny [W3-PE-OG-S1-PRoz]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (parzyste), 17:15 - 18:45
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 18
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Beata Ecler-Nocoń
Literatura:

•Adamski F., Rodzina. Wymiar społeczno-kulturowy, Kraków 2007.

•Badora S., Czeredrecka B., Marzec D., Rodzina i formy jej wspomagania, Kraków 2001

•Bębas S. (red.), Zagrożenia i problemy współczesnej rodziny, Wyd. WSH, Radom 2011.

•Bińczycka J. i Smolińska-Theiss B. (red.), Wymiary dzieciństwa: problemy dziecka i dzieciństwa w zmieniającym się społeczeństwie, Wyd. „Impuls”, Kraków 2005, (rozdział Dziecko w domu i szkole)

•Danilewicz W., Izdebska J. (red.), Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym, Białystok 2001.

•Frączek Z., Lulek B., Wybrane problemy pedagogiki rodziny, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2010.

•Gębuś D., Rodzina. Tak, ale jaka? Warszawa 2006.

•Izdebska J. (red.), Dziecko w rodzinie i środowisku rówieśniczym, Białystok 2003.

•Izdebska J., Szymanowska J. (red.), Dziecko w zmieniającej się przestrzeni życia. Obrazy dzieciństwa. Białystok 2009

•Kawula S. (red.), Pedagogika rodziny, Toruń 2000.

•Korzeniowska W., Szuścik U. (red.), Rodzina. Historia i współczesność. Studium monograficzne, Kraków 2005.

•Kotlarska-Michalska (red.), Zalety i wady życia w rodzinie i poza rodziną / Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2010.

•Kwak A., Rodzina – formy i warunki funkcjonowania, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, Tom 5, Warszawa 2009.

•Kwak A., Rodzina w dobie przemian. Małżeństwo i kohabitacja, Warszawa 2007.

•Ruszkiewicz D., Cudak S. (red.), Kobieta i jej wielopostaciowość we współczesnym społeczeństwie, Kielce 2008

•Ruszkiewicz D., Życie w pojedynkę: ucieczka od rodziny czy znak naszych czasów? Wyd. WSHE, Łódź 2008.

•Slany K., Alternatywne formy życia małżeńsko – rodzinnego w ponowoczesnym świecie. Kraków 2002.

•Sosnowski T., Ojciec we współczesnej przestrzeni życia dziecka. W: Dziecko w zmieniającej się przestrzeni życia. Obrazy dzieciństwa. Red. J. Izdebska, J. Szymanowska. Białystok 2009, s. 265 – 272.

•Szlendak T., Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie, Warszawa 2010.

•Szukalski P., Kohabitacja w Polsce; Separacja w Polsce; Bezdzietność w Polsce; Urodzenia pozamałżeńskie w Polsce, W: W. Warzywoda – Kruszyńska, P. Szukalski (red.), Rodzina w zmieniającym się społeczeństwie polskim. Łódź 2004.

Zakres tematów:

1. Pedagogiczno-socjologiczne ujęcie małżeństwa i rodziny.

2. Problemy społeczne i ich znaczenie dla funkcjonowania współczesnej rodziny.

3. Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego w ponowoczesnym świecie.

4. Przemiany ról rodzinnych. Płeć kulturowa i mass media.

Metody dydaktyczne:

Metoda dyskusji, pogadanka heurystyczna, metody aktywizujące.

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach (ocena przygotowania merytorycznego do zajęć). Obecność na zajęciach.

Przygotowany projekt edukacyjny, na wybrany temat z zakresu współczesnych problemów społecznych i ich znaczenia dla współczesnej rodziny, wraz z prezentacją zagadnienia w trakcie zajęć.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)