Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika specjalna [W3-PE-OG-S1-PSpec] semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika specjalna [W3-PE-OG-S1-PSpec]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi wtorek (parzyste), 13:45 - 15:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 18
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Lewko
Literatura:

Chrzanowska I., Pedagogika specjalna: od tradycji do współczesności, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2015.

Dykcik W. Red. Pedagogika specjalna. UAM Poznań 2007.

Krause A. Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010.

Sękowska Z. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. APS, Warszawa 2001.

Smith D.D. Pedagogika specjalna, tom 1 i 2, Wydawnictwo PWN, Wydawnictwo APS, Warszawa 2011.

Czasopismo Szkoła Specjalna

Kwerenda źródłowa internetowa

Zakres tematów:

1. Podstawowe pojęcia pedagogiki specjalnej. Zmiany w nomenklaturze, tendencje i nurty w pedagogice specjalnej.

2. Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika).

3. Pedagogika osób z niepełnosprawnością wzroku (tyflopedagogika).

4. Pedagogika osób przewlekle chorych i z niepełnosprawnością ruchową (lecznicza).

5. Pedagogika osób niedostosowanych lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym (resocjalizacja).

6. Sylwetka pedagoga specjalnego.

7. Repetytorium, ewaluacja.

Metody dydaktyczne:

prezentacja multimedialna, dyskusja, praca zespołowa, metoda projektu

Metody i kryteria oceniania:

Ćwiczenia zaliczenie z oceną.

1 .W oparciu o zdobytą wiedzę teoretyczną, przygotowanie i prezentacja wybranej subdyscypliny w 3-4 osobowych zespołach wg podanego schematu (prezentacja oraz zapis w Wordzie)

Kryteria oceny w skali 2-5

-poprawność merytoryczna;

-stosowanie metod aktywizujących grupę;

- atrakcyjność i jasność przekazu;

-przeprowadzenie kwerendy źródłowej.

-inicjacja i kierowanie dyskusji tematycznej.

2. Aktywny udział w zajęciach (dyskusja tematyczna, wiadomości dodatkowe).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)