Pedagogika specjalna [W3-PE-OG-S1-PSpec]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Pedagogika specjalna [W3-PE-OG-S1-PSpec] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 18 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Lewko | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Chrzanowska I., Pedagogika specjalna: od tradycji do współczesności, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2015. Dykcik W. Red. Pedagogika specjalna. UAM Poznań 2007. Krause A. Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010. Sękowska Z. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. APS, Warszawa 2001. Smith D.D. Pedagogika specjalna, tom 1 i 2, Wydawnictwo PWN, Wydawnictwo APS, Warszawa 2011. Czasopismo Szkoła Specjalna Kwerenda źródłowa internetowa |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Podstawowe pojęcia pedagogiki specjalnej. Zmiany w nomenklaturze, tendencje i nurty w pedagogice specjalnej. 2. Pedagogika osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika). 3. Pedagogika osób z niepełnosprawnością wzroku (tyflopedagogika). 4. Pedagogika osób przewlekle chorych i z niepełnosprawnością ruchową (lecznicza). 5. Pedagogika osób niedostosowanych lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym (resocjalizacja). 6. Sylwetka pedagoga specjalnego. 7. Repetytorium, ewaluacja. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
prezentacja multimedialna, dyskusja, praca zespołowa, metoda projektu |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia zaliczenie z oceną. 1 .W oparciu o zdobytą wiedzę teoretyczną, przygotowanie i prezentacja wybranej subdyscypliny w 3-4 osobowych zespołach wg podanego schematu (prezentacja oraz zapis w Wordzie) Kryteria oceny w skali 2-5 -poprawność merytoryczna; -stosowanie metod aktywizujących grupę; - atrakcyjność i jasność przekazu; -przeprowadzenie kwerendy źródłowej. -inicjacja i kierowanie dyskusji tematycznej. 2. Aktywny udział w zajęciach (dyskusja tematyczna, wiadomości dodatkowe). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.