Moduł seminaryjny 4 [W3-PE-OP4-S2-3]
semestr letni 2021/2022
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Moduł seminaryjny 4 [W3-PE-OP4-S2-3] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Violetta Rodek | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Denzin N. K, Lincoln Y., S. (red.), Metody badań jakościowych, T I i II, Warszawa PWN, 2009. Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań Zysk i S-ka 2001. Kruger, H.H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk GWP 2005. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków Impuls, 2007. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa PWN , 2007. Palka S. (red.), Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk GWP, 2010. Palka S., Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej, [w:] Kubinowski D., Nowak M. (red.): Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Kraków Impuls, 2006. Pilch T., Bauman Z., Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa Wydawnictwo Akademickie “Żak”, 2002. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wyd. Szkolne i Akademickie, Warszawa 2008. 1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa PWN, 2008. Pilch T., T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2001. Gnitecki J., Metodologia badań pedagogicznych, Warszawa Wyd. Szkoła Główna Handlowa 2000. Grobler A., Metodologia nauk, Kraków Wydawnictwo Znak, 2008. Hajduk Z., Ogólna metodologia nauk. Lublin Wydawnictwo KUL, 2005. Jemielniak D. (red.). Metody badań jakościowych, Warszawa PWN, 2012. Łobocki M., Metody badań pedagogicznych, Kraków Impuls, 2007. Maszke A., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Rzeszów, 2004. Palka S. (red.), Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków Wyd. UJ, 1998. Palka St., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk UJ, 2003. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W semestrze letnim studenci są już na etapie pisania pracy magisterskiej (realizacja konkretnych projektów badawczych): - część teoretyczna - metodologiczna - badawcza. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Konsultacje indywidualne - dyskusja i informacja zwrotna na temat przygotowywanych fragmentów rozprawy magisterskiej. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Systematyczne ocenianie kolejnych kroków w postępowaniu badawczym. Warunkiem zaliczenia seminarium jest złożenie pracy magisterskiej do końcowej weryfikacji (część teoretyczna badań z uzasadnieniem tematu, część metodologiczna, zawierająca niezbędne komponenty procesu badawczego, część badawcza, prezentacja wyniki badań własnych oraz wnioski z badań, bibliografia, spisy rzeczy, aneksy). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.