Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł seminaryjny 4 [W3-PE-OP4-S2-3] semestr letni 2021/2022
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Moduł seminaryjny 4 [W3-PE-OP4-S2-3]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (parzyste), 11:30 - 13:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
co drugi czwartek (parzyste), 13:45 - 15:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: 6
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Krzysztof Maliszewski
Literatura:

G. Biesta: Educational Research. An Unorthodox Introduction. London-New York-Oxford-New Delhi-Sydney 2020.

John W. Creswell: Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Przeł. Joanna Gilewicz. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków 2013.

D. Kubinowski: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja. Lublin 2010.

Lektury uzupełniające:

1. M. Angrosino: Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa 2010.

2. S. Kvale: Prowadzenie wywiadów. Warszawa 2010.

3. T. Rapley: Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa 2010.

4. M. Banks: Materiały wizualne w badaniach jakościowych. Warszawa 2009.

5. G. Rose: Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Warszawa 2010.

6. P. Sztompka: Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza. Warszawa 2005.

7. R. Barbour: Badania fokusowe. Warszawa 2011.

8. K. Charmaz: Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa 2009.

9. G. Gibbs: Analizowanie danych jakościowych. Warszawa 2011.

10. D. Urbaniak-Zając, E. Kos: Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka. Warszawa 2013.

Zakres tematów:

Problematyka seminarium:

• Koncepcje człowieka i wartości w edukacji i terapii pedagogicznej (antropologiczne i aksjologiczne wymiary wychowania);

• Tradycje myśli pedagogicznej (postacie, dzieła, nurty, pojęcia);

• Pedagogika kultury (literackie, filmowe, teatralne, plastyczne inspiracje teorii i praktyki wychowania);

• Pedagogika egzystencjalna (biograficzne doświadczenia edukacyjne i opiekuńczo-wychowawcze).

Metody dydaktyczne:

Konsultacje dotyczące poszczególnych etapów badań i rozdziałów pracy dyplomowej.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie seminarium zależy od złożenia całości pracy dyplomowej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)