Moduł seminaryjny 4 [W3-PE-OP4-S2-3]
semestr letni 2021/2022
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Moduł seminaryjny 4 [W3-PE-OP4-S2-3] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Krzysztof Maliszewski | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
G. Biesta: Educational Research. An Unorthodox Introduction. London-New York-Oxford-New Delhi-Sydney 2020. John W. Creswell: Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Przeł. Joanna Gilewicz. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków 2013. D. Kubinowski: Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja. Lublin 2010. Lektury uzupełniające: 1. M. Angrosino: Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa 2010. 2. S. Kvale: Prowadzenie wywiadów. Warszawa 2010. 3. T. Rapley: Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa 2010. 4. M. Banks: Materiały wizualne w badaniach jakościowych. Warszawa 2009. 5. G. Rose: Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Warszawa 2010. 6. P. Sztompka: Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza. Warszawa 2005. 7. R. Barbour: Badania fokusowe. Warszawa 2011. 8. K. Charmaz: Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa 2009. 9. G. Gibbs: Analizowanie danych jakościowych. Warszawa 2011. 10. D. Urbaniak-Zając, E. Kos: Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka. Warszawa 2013. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Problematyka seminarium: • Koncepcje człowieka i wartości w edukacji i terapii pedagogicznej (antropologiczne i aksjologiczne wymiary wychowania); • Tradycje myśli pedagogicznej (postacie, dzieła, nurty, pojęcia); • Pedagogika kultury (literackie, filmowe, teatralne, plastyczne inspiracje teorii i praktyki wychowania); • Pedagogika egzystencjalna (biograficzne doświadczenia edukacyjne i opiekuńczo-wychowawcze). |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Konsultacje dotyczące poszczególnych etapów badań i rozdziałów pracy dyplomowej. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie seminarium zależy od złożenia całości pracy dyplomowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.