Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Organizacja i zarządzanie placówkami resocjalizacyjnymi [W3-PE-RES-S2-OIZPR] semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Organizacja i zarządzanie placówkami resocjalizacyjnymi [W3-PE-RES-S2-OIZPR]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (nieparzyste), 15:30 - 17:00
sala 204
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marcin Jurczyk
Literatura:

1. Adair J. (1999). Podejmowanie decyzji, Wyd. Petit, Warszawa.

2. Adair J. (2000). Anatomia biznesu, Wyd. Studio EMKA, Warszawa.

3. Ambrozik W., Stępniak P. (2004). Służba więzienna wobec problemów resocjalizacji penitencjarnej. Poznań: Wydaw. UAM.

4. Avery G.C. (2009). Przywództwo w organizacjach, Wyd. PWE, Warszawa.

5. Ciosek M. (1986). Izolacja więzienna a doświadczenie czasu. Przegląd Penitencjarny i Kryminologiczny, 11, s. 50–60.

6. Ciosek M. (1990/1991). Stres w pracy zawodowej funkcjonariuszy więziennych. Przegląd Penitencjarny i Kryminologiczny, 18, 19–38.

7. Ciosek M. (1993). Izolacja więzienna. Wybrane aspekty izolacji więziennej w percepcji więźniów i personelu. Gdańsk: Wydaw. UG.

8. Ciosek M. (1996). Człowiek w obliczu izolacji więziennej, Gdańsk: Wydawnictwo Stella Maris.

9. Ciosek M. (2001). Psychologia sądowa i penitencjarna. Warszawa: Wydaw. Prawnicze PWN.

10. Ciosek M. (2003). Psychologia sądowa i penitencjarna. Warszawa: Wydaw. Prawnicze LexisNexis.

11. Ciosek M. (2007). System komunikacji więźniów. W: B. Urban, J.M. Stanik (red.). Resocjalizacja. T. 1. Warszawa: WN PWN.

12. Ciosek M. (2008). Kara kryminalna i kara pozbawienia wolności. W: B. Urban, J.M. Stanik (red.). Resocjalizacja. T. 1. Warszawa: WN PWN.

13. Ciosek M.P. (2011). Poczucie osobistego bezpieczeństwa studentów gdańskich uczelni. W: K. Augustyniak, A. Piotrowski (red.). Edukacja dla bezpieczeństwa. Poznań: Wydaw. Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa.

14. Griffin R.W. (1999). Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.

15. Machel H. (1990/1991). Niektóre problemy etyki zawodowej funkcjonariuszy służby więziennej. Przegląd Penitencjarny i Kryminologiczny, 18, 55–75.

16. Machel H. (1994). Wprowadzenie do pedagogiki penitencjarnej, Gdańsk: Wyd. UG.

17. Machel H. (1995a). Etyczne problemy penitencjarysty. W: J. Nawój (red.). Nabór i szkolenie funkcjonariuszy Służby Więziennej w polskim systemie penitencjarnym. Diagnoza. Ocena. Prognoza. Kalisz: COSSW.

18. Machel H. (1995b). Orientacja w funkcjonowaniu podkultury więziennej a skuteczność kierowania zakładem karnym. Przegląd Więziennictwa Polskiego, 9.

19. Machel H. (2001). Psychospołeczne uwarunkowania pracy resocjalizacyjnej personelu więziennego. Gdańsk: Wyd. UG.

20. Machel H. (2001). Psychospołeczne uwarunkowania pracy resocjalizacyjnej personelu więziennego. Gdańsk: Wyd. UG.

21. Machel H. (2003). Wiezienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna. Gdańsk: Wydawnictwo Arche.

22. Moczydłowski P. (2002). „Drugie życie” w instytucji totalnej. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf.

23. Nęcki Z. (2001). Komunikacja międzyludzka, Antywa, Kraków 2001.

24. Penc J. (2001). Decyzje menedżerskie – o sztuce zarządzania, Wyd. C.H. Beck, Warszawa.

25. Piotrowski A. (2010). Stres i wypalenie zawodowe funkcjonariuszy Służby Więziennej. Warszawa: Difin.

26. Pytka L. (2005). Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa APS.

27. Robbins S. (2002). Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa.

28. Stańdo – Kawecka B., Zakład poprawczy w polskim prawie nieletnich, Czasopismo Prawa Karnego i Nauk Penalnych, 1997/1/65.

29. Stępniak P. (2014). Blaski i cienie współczesnej przestrzeni penitencjarnej. Człowiek a system. Poznań: Wydaw. UAM.

30. Szczepaniak P. (2013). Polski system penitencjarny. Ujęcie integralno-kulturowe. Warszawa: Wyd. Forum Penitencjarne

31. Urban, B. (2007). Resocjalizacja. Warszawa: PWN.

Zakres tematów:

1. Agresja w miejscu pracy.

2. Mobbing w miejscu pracy.

3. Wypalenie zawodowe.

4. Opis funkcjonowania wybranej placówki (wybór w gestii studenta).

5. Komunikacja i jej rola w zarządzaniu.

6. Różnice i podobieństwa w funkcjonowaniu X i Y (placówki w gestii studenta, statuty, regulaminy itp.).

7. Stres i jego następstwa a efektywność pracownika.

8. Różnorodność etniczna, seksualna i religijna w miejscu pracy.

9. Dyskryminacja i rasizm w miejscu pracy.

10. Patologie wśród pracowników i ich wpływ na funkcjonowanie placówki.

11. Kompetencje kadry pracowników placówek resocjalizacyjnych.

12. Stereotypy i uprzedzenia w miejscu pracy.

13. Be friendly, Never fiend, czyli o sztuce bycia wychowawcą w placówce resocjalizacyjnej.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, praca w grupach, analiza i interpretacja tekstów.

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie prezentacji multimedialnej lub referatu na wyznaczony przez prowadzącego temat wynikający z tematyki ćwiczeń. Ocenie podlega aktywność studenta na zajęciach. Zaznaczanie aktywności studenta następuje na liście obecności.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)