Seminarium - semestr 2 W3-PE-R-S2-SEM02
semestr letni 2021/2022
seminarium,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium - semestr 2 W3-PE-R-S2-SEM02 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr letni 2021/2022 (2021/2022L)
(w trakcie)
seminarium (S), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy i miejsca: |
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 14 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz | |||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Crewswell J., Projektowanie badań naukowych, Warszawa 2013. Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2005 Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006. Maszke W.A., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów 2004. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008 Literatura uzupełniająca: Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2003. Brzeziński J. (red.), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów, Warszawa 2004. Denzin N. K. , Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2. Warszawa 2009. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Analiza literatury przedmiotu dotyczącej społecznego odbioru zawodów kuratora sądowego, policjanta, pedagoga resocjalizacyjnego , strażnika miejskiego, ponadto zagadnień kontroli społecznej, zjawiska przemocy w rodzinie, przestępczości kobiet pod kątem podjętych przez Studentów tematów w pracy magisterskiej. Dalsza dyskusja nad założeniami metodologicznymi prowadzonych własnych badań. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, analiza treści, indywidualne konsultacje metody zdalnego kształcenia |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Moduł seminaryjny kończy się zaliczeniem na ocenę. Oceniana jest aktywność i postęp Studentów w przygotowywaniu pracy magisterskiej. Ocena części teoretycznej pracy magisterskiej - umiejętności analizy literatury przedmiotu, przeglądu badań na temat podjęty w pracy. Ocena projektu rozdziału metodologicznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.