Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium - semestr 2 W3-PE-R-S2-SEM02
semestr letni 2021/2022
seminarium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium - semestr 2 W3-PE-R-S2-SEM02
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
seminarium (S), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
co drugi wtorek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 109
Grażyńskiego jaki jest adres?
co drugi wtorek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala zajęcia zdalne
Grażyńskiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 14
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Crewswell J., Projektowanie badań naukowych, Warszawa 2013.

Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2005

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006.

Maszke W.A., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów 2004.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008

Literatura uzupełniająca:

Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004.

Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2003.

Brzeziński J. (red.), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów, Warszawa 2004.

Denzin N. K. , Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2. Warszawa 2009.

Zakres tematów:

Analiza literatury przedmiotu dotyczącej społecznego odbioru zawodów kuratora sądowego, policjanta, pedagoga resocjalizacyjnego , strażnika miejskiego, ponadto zagadnień kontroli społecznej, zjawiska przemocy w rodzinie, przestępczości kobiet pod kątem podjętych przez Studentów tematów w pracy magisterskiej.

Dalsza dyskusja nad założeniami metodologicznymi prowadzonych własnych badań.

Metody dydaktyczne:

dyskusja, analiza treści, indywidualne konsultacje

metody zdalnego kształcenia

Metody i kryteria oceniania:

Moduł seminaryjny kończy się zaliczeniem na ocenę.

Oceniana jest aktywność i postęp Studentów w przygotowywaniu pracy magisterskiej. Ocena części teoretycznej pracy magisterskiej - umiejętności analizy literatury przedmiotu, przeglądu badań na temat podjęty w pracy. Ocena projektu rozdziału metodologicznego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.