Seminarium - semestr 2 [W3-PE-R-S2-SEM02]
semestr letni 2021/2022
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium - semestr 2 [W3-PE-R-S2-SEM02] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 109 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Crewswell J., Projektowanie badań naukowych, Warszawa 2013. Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2005 Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006. Maszke W.A., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów 2004. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008 Literatura uzupełniająca: Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2003. Brzeziński J. (red.), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów, Warszawa 2004. Denzin N. K. , Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2. Warszawa 2009. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Analiza literatury przedmiotu dotyczącej społecznego odbioru zawodów kuratora sądowego, policjanta, pedagoga resocjalizacyjnego , strażnika miejskiego, ponadto zagadnień kontroli społecznej, zjawiska przemocy w rodzinie, przestępczości kobiet pod kątem podjętych przez Studentów tematów w pracy magisterskiej. Dalsza dyskusja nad założeniami metodologicznymi prowadzonych własnych badań. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, analiza treści, indywidualne konsultacje metody zdalnego kształcenia |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Moduł seminaryjny kończy się zaliczeniem na ocenę. Oceniana jest aktywność i postęp Studentów w przygotowywaniu pracy magisterskiej. Ocena części teoretycznej pracy magisterskiej - umiejętności analizy literatury przedmiotu, przeglądu badań na temat podjęty w pracy. Ocena projektu rozdziału metodologicznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.