Seminarium - semestr 2 [W3-PE-REW-S2-SEM02]
semestr letni 2021/2022
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium - semestr 2 [W3-PE-REW-S2-SEM02] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Zenon Gajdzica | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Crewswell J., Projektowanie badań naukowych, Warszawa 2013. Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2005 Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2013 Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań empirycznych. Kraków 2003. Maszke W.A., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów 2004. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008 Literatura uzupełniająca: Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2003. Brzeziński J. (red.), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów, Warszawa 2004. Crewswell J., Projektowanie badań naukowych, Warszawa 2013. Denzin N. K. , Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2. Warszawa 2009. Dutkiewicz W., Podstawy metodologii do badań do prac magisterskich i licencjackich z pedagogiki. Kielce 2001. Ferguson G.A., Takane Y., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa 1997. Kvale S., Interview. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego, Białystok 2004. Łaniec J.D., Elementy statystyki dla pedagogów, Olsztyn 1999. Moustakas C., Fenomenologiczne metody badań, Białystok 2001. Oppenheim A.N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań 2004. Palka S., Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2005. Rubacha K. (red.), Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, Kraków 2008. Rzeźnicka-Krups J., Niepełnosprawność i świat społeczny. Szkice metodologiczne. Kraków 2011. Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2007. Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2010. Urbaniak-Zając D., Piekarski J.(red.), Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Łódź 2001. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Teoretyczne i praktyczne koncepcje struktury pracy naukowej - badania ilościowe oraz jakościowe. Wiedza naukowa w koncepcji badawczej. Konstruowanie teoretycznych podstaw badań własnych |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład, dyskusja, praca własna studenta |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Jakość przygotowanej pierwszej części pracy mgr - teoretyczne podstawy badań |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.