Seminarium- sem. 3/ II st. [W3-PE-REW-S2-SEM]
semestr zimowy 2021/2022
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium- sem. 3/ II st. [W3-PE-REW-S2-SEM] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Alicja Żywczok | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Apanowicz J.: Metodologia ogólna. Gdynia 2002. Denzin N., Lincoln Y.: Metody badań jakościowych. T.I. Warszawa 2010. Gibbs G.: Analizowanie danych jakościowych. Warszawa 2011. Góralski A.: Metody badań pedagogicznych. Warszawa 1994. Hajduk Z.: Ogólna metodologia nauk. Lublin 2000. Juszczyk S.: Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Katowice 2005. Juszczyk S.: Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Katowice 2013. Krȕger H.: Metody badań w pedagogice. Gdańsk 2007. Krȕger H.: Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu. Gdańsk 2005. Kubinowski M., Nowak M. (red.): Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Kraków 2006. Lewowicki T. (red.): Dylematy metodologiczne pedagogiki. Warszawa – Cieszyn 1995. Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999. Nowak A.: Metoda biograficzna w badaniach pedagogicznych. [W:] Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Red. S. Palka. Kraków 1998. Nowak S.: Metodologia badań społecznych. Warszawa 1995. Palka S. (red.): Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk 2010. Palka S.: Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk 2006. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001. Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1998. Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice 1995. Śliwerski B. (red.): Pedagogika. T II. Pedagogika wobec edukacji, polityki i badań naukowych. Gdańsk 2006. Urbaniak-Zając D., Piekarski J. (red.): Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Łódź 2003. Wallon P., Cambier A., Engelhart D.: Rysunek dziecka. Warszawa 1993. Włodarek J., Ziółkowski M.: Metoda biograficzna w socjologii. Warszawa 1990. Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela. Warszawa 1995. Zaręba E.: Badania empiryczne ilościowe i jakościowe w pedagogice. [W:] Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Red. S. Palka. Kraków 1998. Żechowska B. (red.): Z metodologicznych i empirycznych problemów pedagogiki. Katowice 1990. Żywczok A.: Aksjologia odkrycia naukowego. Studium rozwoju i wychowania osobowości naukowych. Toruń 2009. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Problematyka realizowana na seminarium magisterskim w semestrze III (zimowym) obejmuje: 1. Opracowanie narzędzi badawczych. 2. Wykonanie badań pilotażowych. 3. Przeprowadzenie badań właściwych. 4. Opracowanie i interpretacja wyników badań empirycznych (wnioskowanie, sformułowanie rozwiązania problemu, refleksja nad rozwiązaniem). 5. Namysł nad strukturą i zawartością merytoryczną rozdziału III (empirycznego) pracy magisterskiej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia na odległość (on-line) na platformie Microsoft Teams, dyskusja, konsultacje indywidualne i zbiorowe, pokaz. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie będzie podlegać zaangażowanie studenta (związane również z frekwencją na seminarium) oraz postępy w zakresie: samodzielności w zaplanowaniu struktury i zawartości trzeciego rozdziału pracy magisterskiej, kultury językowej prezentowanej podczas seminarium, rozwoju naukowego, autoedukacji i systematyczności w realizowaniu etapowych celów (wykonanie narzędzi badawczych, przeprowadzenie badań pilotażowych i badań właściwych). Jakość pisemnej pracy magisterskiej wyznacza: wybór oryginalnej tematyki pracy związanej z indywidualnymi zainteresowaniami badawczymi oraz specjalnością; umiejętność uzasadnienia znaczenia podjętej tematyki; poprawność metodologiczna, zawartość merytoryczna (kompletność treściowa, oryginalność, holizm, znajomość aktualnego stanu badań w analizowanym zakresie); dojrzałość wypowiedzi pisemnej (umiejętność argumentacji, analizowania, syntezy, porównywania, klasyfikowania, wnioskowania, abstrahowania); dokładność analizy i interpretacji wyników badań; staranność opracowania komputerowego; trafność doboru literatury naukowej. Seminarium magisterskie (III semestr) przygotowuje studenta do przygotowania III rozdziału (empirycznego) pracy magisterskiej. Opracowane narzędzia badawcze oraz przeprowadzone badania pilotażowe i właściwe stanowi podstawę zaliczenia trzeciego semestru seminarium. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Brak uwag. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.