Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium - semestr 1 [W3-PE-REW-S2-SEM01] semestr zimowy 2021/2022
seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium - semestr 1 [W3-PE-REW-S2-SEM01]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:45 - 15:15
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Edyta Widawska
Strona domowa grupy: https://el.us.edu.pl/wns/course/view.php?id=1707
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Crewswell J., Projektowanie badań naukowych, Warszawa 2013.

Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2005

Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2013

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006.

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań empirycznych. Kraków 2003.

Maszke W.A., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów 2004.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008

Literatura uzupełniająca:

Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004.

Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2003.

Brzeziński J. (red.), Metodologia badań psychologicznych. Wybór tekstów, Warszawa 2004.

Crewswell J., Projektowanie badań naukowych, Warszawa 2013.

Denzin N.K., Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2. Warszawa 2009.

Dutkiewicz W., Podstawy metodologii do badań do prac magisterskich i licencjackich z pedagogiki. Kielce 2001.

Ferguson G.A., Takane Y., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Warszawa 1997.

Kvale S., Interview. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego, Białystok 2004.

Łaniec J.D., Elementy statystyki dla pedagogów, Olsztyn 1999.

Moustakas C., Fenomenologiczne metody badań, Białystok 2001.

Oppenheim A.N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań 2004.

Palka S., Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2005.

Rubacha K. (red.), Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, Kraków 2008.

Rzeźnicka-Krups J., Niepełnosprawność i świat społeczny. Szkice metodologiczne. Kraków 2011.

Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2007.

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2010.

Urbaniak-Zając D., Piekarski J. (red.), Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Łódź 2001.

Zakres tematów:

Funkcjonowanie społeczne osób z niepełnosprawnościami.

Rewalidacja indywidualna.

Wykluczanie społeczne osób z niepełnosprawnościami.

Pełnienie ról społecznych przez osoby z niepełnosprawnościami.

Dorosłość osób z niepełnosprawnością.

Pedagog specjalny i nauczyciel wspomagający.

Edukacją włączająca uczniów z niepełnosprawnościami.

Poglądy studentów na temat edukacji włączającej.

Poglądy studentów na temat działań inkluzyjnych na rzecz osób z niepełnosprawnościami.

1. Wybór tematyki pracy magisterskiej zgodnej ze specjalnością: pedagogika rewalidacyjna, oraz sformułowanie jej tytułu.

2. Zapoznanie się z procedurą postępowania badawczego.

3. Sposoby korzystania ze specjalistycznej literatury, np. źródeł naukowych, zawartości czasopism pedagogicznych.

4. Zasady przygotowania rozdziału teoretycznego pracy magisterskiej.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, rozmowa, analiza treści, wykład, konsultacje ze studentami

(udział zdalny).

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega udział w seminarium i udział w dyskusji. Ocenie podlegają postępy w przygotowywaniu pracy. Przedstawienie koncepcji pracy magisterskiej, określenie założeń metodologicznych badań własnych. Analiza literatury – prac zwartych i artykułów z czasopism naukowych. Ukończony podrozdział 1. stanowi podstawę zaliczenia pierwszego semestru seminarium.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)