Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III [W3-PE-MJS2-PPIW-5]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodyka edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I-III [W3-PE-MJS2-PPIW-5] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 112 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
co drugi czwartek (parzyste), 17:15 - 18:45
sala 112 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 27 |
Limit miejsc: | 27 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Mirosław Kisiel, Halyna Nikolai |
Literatura: |
Podolska B., Muzyka w przedszkolu. Kraków 2008. Smoczyńska-Nachtman U. Muzyka dla dzieci. Warszawa 1992 Kisiel M., Muzyka w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Katowice 2005. Sacher W., Słuchanie muzyki i aktywność artystyczna dzieci. Kraków 1999. Ławrowska R., Rytm, muzyka i taniec w edukacji. Kraków 2003. Frołowicz E., Aktywny uczeń w świecie muzyki. Gdańsk 2008. |
Zakres tematów: |
1. Przygotowanie i prezentacja utworów wokalnych (piosenek, rytmizacji tekstu, itp.), utworów instrumentalnych (dzwonki chromatyczne, instrumenty perkusyjne, itp.) 2. Opracowanie i prezentacja scenariuszy ćwiczeń muzycznych w kształceniu zintegrowanym. 3. Projektowanie zajęć umuzykalniających w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym 4. Uwrażliwienie i kształcenie słuchu muzycznego z użyciem aplikacji internetowych. 5. Doskonalenie zapisu nutowego oraz własnych umiejętności w tworzeniu muzyki. 6. Kontynuacja pracy w zakresie odczytywania zapisu muzycznego. 7. Rozwijanie umiejętności percepcyjnych wartościowych utworów muzycznych. |
Metody dydaktyczne: |
Praca interaktywna w zakresie kształcenia w formie e-learningu. Nauczanie zdalne na platformie Teams i Moodle. |
Metody i kryteria oceniania: |
Poprawność przygotowania utworów muzycznych (piosenek, utworów instrumentalnych, recytacji rytmicznej itp.). Opracowanie i prezentacja scenariuszy ćwiczeń muzycznych w kształceniu zintegrowanym. Zaprojektowanie zabawy muzycznej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.