Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia ogólna [W3-PE-MJS-PPiW-PO] semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia ogólna [W3-PE-MJS-PPiW-PO]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala 107
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: 34
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Teresa Sikora
Literatura:

Baumeister, R. F. (2011). Zwierzę kulturowe. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Mietzel, G. (2003/2008). Wprowadzenie do psychologii. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.

Zimbardo, P. G., Gerrig, R. J. (2011). Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo PWN.

Udostępniane studentom przez prowadzącą teksty (fragmenty książek, artykułów) dostosowywane do bieżących zapotrzebowań.

Zakres tematów:

1. Kierowanie uwagą, tworzenie wyobrażeń

2. Uczenie się (rodzaje) i pamiętanie (geneza podstawowych błędów pamięciowych)

3. Znaczenie czynników osobowych i zewnętrznych dla motywowania; typy motywacji

4. Kulturowe i indywidualne źródła reakcji emocjonalnych; sposoby sprawowania kontroli poznawczej

5. Zasady psycholingwistyki a skuteczność komunikowania się i myślenia

6. Rola społeczna jako źródło i moderator funkcjonowania; błąd atrybucji, konformizm, uległość

Metody dydaktyczne:

- praca w grupach

- ilustracje z objaśnieniem

- dyskusja dydaktyczna

- konsultacja pracy nad zadaniem

- mini wykłady

- quasi eksperymenty

Metody i kryteria oceniania:

- dopuszczalna jedna nieobecność na zajęciach; każda dodatkowa wymaga formalnego usprawiedliwienia i sprawozdania tematu zajęć na dyżurze prowadzącej. Poziom sprawozdania podlega ocenie.

- aktywne uczestnictwo w zajęciach (nagradzane „plusami” za aktywność; 3 „plusy” = ocena BDB)

- przygotowanie do zajęć: znajomość odnośnej literatury, merytoryczne zorientowanie w temacie, umiejętność przytaczania przykładowych ilustracji zagadnień (oceniane w skali 2-5 w trakcie zajęć na podstawie wypowiedzi zapytanych, lub dobrowolnie zgłaszających się do odpowiedzi, uczestników)

- terminowa realizacja zadań:

A. Przeprowadzenie i zarejestrowanie wywiadu z praktykującym pedagogiem przed – lub wczesno-szkolnym wg schematu

B. Opracowanie w grupach „katalogu psychologicznego zapotrzebowania pedagoga”

Ocena końcowa z ćwiczeń jest średnią ocen uzyskanych z w/w aktywności. W przypadku uzyskania średniej niższej niż 3.0, student ma możliwość jednorazowej poprawy. W tym celu przystępuje do zdalnego kolokwium poprawkowego w formie testu pytań (ok. 10) jednokrotnego wyboru. Pytania odnoszą się do treści polecanych oraz omawianych na ćwiczeniach. Termin testu ustalony zostaje z zainteresowanymi na ostatnich zajęciach. Odpowiedzi na pytania testu oceniane są wg klucza:

91-100% = BDB

71-90% = DB

51-70% = DST

Zasada obliczania oceny końcowej:

3-3,25 = DST

3,5 = DSTPLUS

3,75-4,25 = DB

4,5 = DBPLUS

4,75-5 = BDB

Uwagi:

Studenci informowani są o ocenach poza czasem zajęć, po zapytaniu - mailowo lub osobiście.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)