Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika wczesnoszkolna [W3-PE-MJS-PPiW-PW] semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedagogika wczesnoszkolna [W3-PE-MJS-PPiW-PW]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi piątek (nieparzyste), 13:45 - 15:15
sala 201
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 30
Limit miejsc: 34
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Christ
Literatura:

D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska (red.), Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.

A. Stein, Dziecko z bliska idzie w świat, Mamania, Warszawa 2014.

J. Bałachowicz, A. Witkowska-Tomaszewska, Edukacja wczesnoeszkolna w dyskursie podmiotowości. Studium teoretyczno-empiryczne, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2015.

E. Skrzetuska, M. Jurewicz (red.), Edukacja wczesnoszkolna w warunkach zmiany społecznej i kulturowej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2016.

I. Adamek, Pedagogika wczesnoszkolna. Kluczowe problemy, Wydawnictwo LIBRON, Kraków 2016.

K. Chałas, B. Komorowska (red.), Pedagogika szkolna, wczesnoszkolna i przedszkolna. Teoria i praktyka. Tom 1 Wokół aktualnych problemów wychowania i nauczania, Wydawnictwo KUL, Lublin 2014.

M. Magda-Adamowicz, I. Kopczyńska, M. Nyczaj-Drąg (red.), Pedagogika wczesnoszkolna. Uczeń i nauczyciel w zmieniającej się przestrzeni społecznej. Tom2, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2014.

M. Magda-Adamowicz, I. Kopczyńska, M. Nyczaj-Drąg (red.), Pedagogika wczesnoszkolna. Rekonstrukcja kluczowych problemów, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2017.

H. Gardner, Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce, Media Rodzina, Poznań 2002.

M. Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie – omówienie tematyki ćwiczeń i formy zaliczenia

2. Integracja grupy jako podstawa dobrej współpracy na każdym etapie edukacji

3. „21 lekcji na XXI wiek” (Y.N. Harari) – „Edukacja” (doskonalenie umiejętności tworzenia notatek metodą Cornela)

4. Jak mogą uczyć się uczniowie? Zapoznanie się z przykładowymi metodami ucznia się z zastosowaniem metody Learning trought listening

5. Komu w edukacji wczesnoszkolnej potrzebne są prace domowe? – refleksje na bazie eseju

6. „Nie wszystko, co jest ważne, jest mierzalne, i nie wszystko, co jest mierzalne, jest ważne” /Elliot Eisner/ Czy edukacja wczesnoszkolna mogłaby przebiegać bez ocen?

7. Ocenianie kształtujące w praktyce wczesnoszkolnej

8. Komunikacja serca w pedagogice wczesnoszkolnej – porozumienie bez przemocy NVC

9. W nauczaniu początkowym inaczej – metoda projektów w edukacji wczesnoszkolnej

Metody dydaktyczne:

metody aktywizujące

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w zajęciach, esej - praca indywidualna; propozycja zajęć metodą projektów - praca w podgrupach

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)