Dydaktyka ogólna [W3-PC-MJS-DYDOG]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dydaktyka ogólna [W3-PC-MJS-DYDOG] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 108 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 26 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Cabała | ||||||||||||||||||
Literatura: |
R.I. Arends: Uczymy się nauczać. Warszawa 2002. B. Joyce, E. Calhoun, D. Hopkins: Przykłady modeli uczenia się i nauczania. Warszawa 1999. Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Red. K. Kruszewski. Warszawa 1995. H.P. Nolting: Jak zachować porządek w klasie. Gdańsk 2004. F. Bereźnicki: Dydaktyka kształcenia ogólnego. Kraków 2001. W. Kojs: Działanie jako kategoria dydaktyczna. Katowice 1994. W. Okoń: Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa 1996. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Dydaktyka jako system działań dydaktycznych z wyszczególnieniem elementów działania: cel, podmiot, przedmiot, środki, metody, warunki i rezultaty. 2. Planowanie dydaktyczne (planowanie jako jeden z rodzajów działania dydaktycznego, rodzaje planowania, elementy planowania, badania nad planowaniem zajęć, techniki synchronistyczne w planowaniu, konspekty zajęć). 3. Otoczenie ucznia i motywacja (Klimat społeczny klasy, cechy społeczne klasy, procesy społeczne w klasie, struktury społeczno - dydaktyczne klasy, teorie motywacji, badania nad motywowaniem uczniów do nauki). 4. Ład klasowy (ład efektywny, udział uczniów w utrzymywaniu ładu - metoda logicznych konsekwencji, metoda nieformalnych narad). 5. Mikronauczanie: Metoda uczenia się we współpracy Metody eksponujące Gry dydaktyczne Uczenie się myślenia metaforami Dyskusja |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Pogadanka heurystyczna Metoda problemowa Metody wynikające ze specyfiki mikronauczania. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach. Aktywność na zajęciach (odnotowana przez prowadzącą). Zadanie problemowe z motywowania uczniów do nauki. Zadanie problemowe z treści ładu klasowego. Projektowanie i przeprowadzenie zajęć zgodnych z przebiegiem wylosowanej metody z mikronauczania - ocena przeprowadzenia zajęć, ocena konspektu zajęć. Zadanie dla chętnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.