Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej [W3-PC-MJS-WdPS]
semestr letni 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej [W3-PC-MJS-WdPS] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 47 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 64 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sabina Pawlik | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Chrzanowska I.: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Impuls, Kraków 2015 Dykcik W. (red):Pedagogika specjalna. UAM, Poznań 2005 Garbat M.: Historia niepełnosprawności. Geneza i rozwój rehabilitacji, pomocy technicznych oraz wsparcia osób z niepełnosprawnościami. Novae res, Gdynia 2015 Krause A.: Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej. Impuls, Kraków 2010 Smith D.D.: Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki. T. 1 i 2, Warszawa 2008 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Pedagogika specjalna jako dyscyplina pedagogiczna. Podstawowe kategorie pojęciowe. 2-3. Opieka nad osobami z niepełnosprawnością od starożytności do współczesności 4. Modele teoretyczne niepełnosprawności 5. Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej 6. Prawa osób z niepełnosprawnością 7. Współczesne tendencje w edukacji ucznia z niepełnosprawnością. System kształcenia osób z niepełnosprawnością i jego uwarunkowania. Od segregacji do włączania. 8-11. Wspólne i swoiste problemy osób z różnymi niepełnosprawnościami 12. W stronę studiów o niepełnosprawności. Współczesne tendencje w badaniu zjawiska niepełnosprawności |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład za pomocą metod i technik kształcenia na odległość: MS Teams, Padlet |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny. Egzamin ma charakter testowy, jego zadaniem jest sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy z zakresu tematyki wykładów oraz samodzielnie przygotowanej lektury zalecanej. Wyniki egzaminu ogłaszane są zgodnie z regulaminem studiów. Niezaliczony egzamin pisemny należy poprawić w formie ustnej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.