Terenowe metody geomorfologiczne w analizie zagrożeń środowiskowych [W2-IZ-S1-225]
semestr letni 2021/2022
ćwiczenia terenowe,
grupa nr 1
Przedmiot: | Terenowe metody geomorfologiczne w analizie zagrożeń środowiskowych [W2-IZ-S1-225] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
ćwiczenia terenowe [Ct], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | 9 |
Prowadzący: | Ireneusz Malik |
Literatura: |
Klimaszewski M., 1981. Geomorfologia, PWN, Warszawa, 1064 s. Migoń P., 2012. Karkonosze - skały i krajobraz. Wyd. KPN, Jelenia Góra, 99 s. Migoń P., Traczyk A. (red.), 2002. Geomorfologia Sudetów Zachodnich. Przewodnik Wycieczkowy VI Zjazdu Geomorfologów Polskich, Jelenia Góra, 98 s. |
Zakres tematów: |
Identyfikacja i opis form rzeźby różnej genezy w praktyce terenowej: rzeźba strukturalna, denudacyjna, fluwialna, krasowa, eoliczna, glacjalna, glacifluwialna, peryglacjalna, litoralna i antropogeniczna. Kartowanie geomorfologiczne: obsługa podstawowego sprzętu pomiarowego stosowanego w badaniach geomorfologicznych. |
Metody dydaktyczne: |
Obserwacje terenowe procesów i form geomorfologicznych różnej genezy. Prezentacja podstawowych technik i narzędzi stosowanych w badaniach geomorfologicznych. Kartowanie geomorfologiczne i interpretacja rzeźby obserwowanej w terenie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena projektu badawczego (kartowanie geomorfologiczne) przygotowanego przez studentów w oparciu o pomiary i analizy prowadzone w czasie ćwiczeń terenowych. Ocena prezentacji i dyskusji uzyskanych wyników podczas wycieczki terenowej. Kryteria oceny: - ocena bardzo dobra - student przygotował projekt badawczy na wysokim poziomie naukowym, a przy jego realizacji wykazał się dużym zaangażowaniem na etapie prac terenowych, student potrafi w sposób wzorcowy przekazać zgromadzone informacje podczas prezentacji terenowej oraz wykazuje aktywność i wiedzę podczas dyskusji; - ocena dobra – projekt badawczy (mimo niewielkich uchybień merytorycznych), charakteryzuje się dobrym poziomem naukowym, student potrafi podzielić się swoją wiedzą w terenie i wziąć udział w dyskusji; - ocena dostateczna – opracowanie mimo szeregu usterek charakteryzuje się zadawalającym poziomem naukowym, a student jest zdolny do omówienia poruszonych w nim kwestii w terenie; - ocena niedostateczna - student nie uczestniczył w zajęciach, nie przygotował pracy zaliczeniowej lub opracowanie to nie spełnia podstawowych wymogów merytorycznych. |
Uwagi: |
gr. 1 - 4 sem. IZŚ /studia I stopnia/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.