Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Terenowe metody geomorfologiczne w analizie zagrożeń środowiskowych [W2-IZ-S1-225] semestr letni 2021/2022
ćwiczenia terenowe, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Terenowe metody geomorfologiczne w analizie zagrożeń środowiskowych [W2-IZ-S1-225]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
ćwiczenia terenowe [Ct], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 9
Prowadzący: Ireneusz Malik
Literatura:

Klimaszewski M., 1981. Geomorfologia, PWN, Warszawa, 1064 s.

Migoń P., 2012. Karkonosze - skały i krajobraz. Wyd. KPN, Jelenia Góra, 99 s.

Migoń P., Traczyk A. (red.), 2002. Geomorfologia Sudetów Zachodnich. Przewodnik Wycieczkowy VI Zjazdu Geomorfologów Polskich, Jelenia Góra, 98 s.

Zakres tematów:

Identyfikacja i opis form rzeźby różnej genezy w praktyce terenowej: rzeźba strukturalna, denudacyjna, fluwialna, krasowa, eoliczna, glacjalna, glacifluwialna, peryglacjalna, litoralna i antropogeniczna. Kartowanie geomorfologiczne: obsługa podstawowego sprzętu pomiarowego stosowanego w badaniach geomorfologicznych.

Metody dydaktyczne:

Obserwacje terenowe procesów i form geomorfologicznych różnej genezy. Prezentacja podstawowych technik i narzędzi stosowanych w badaniach geomorfologicznych. Kartowanie geomorfologiczne i interpretacja rzeźby obserwowanej w terenie.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena projektu badawczego (kartowanie geomorfologiczne) przygotowanego przez studentów w oparciu o pomiary i analizy prowadzone w czasie ćwiczeń terenowych. Ocena prezentacji i dyskusji uzyskanych wyników podczas wycieczki terenowej.

Kryteria oceny:

- ocena bardzo dobra - student przygotował projekt badawczy na wysokim poziomie naukowym, a przy jego realizacji wykazał się dużym zaangażowaniem na etapie prac terenowych, student potrafi w sposób wzorcowy przekazać zgromadzone informacje podczas prezentacji terenowej oraz wykazuje aktywność i wiedzę podczas dyskusji;

- ocena dobra – projekt badawczy (mimo niewielkich uchybień merytorycznych), charakteryzuje się dobrym poziomem naukowym, student potrafi podzielić się swoją wiedzą w terenie i wziąć udział w dyskusji;

- ocena dostateczna – opracowanie mimo szeregu usterek charakteryzuje się zadawalającym poziomem naukowym, a student jest zdolny do omówienia poruszonych w nim kwestii w terenie;

- ocena niedostateczna - student nie uczestniczył w zajęciach, nie przygotował pracy zaliczeniowej lub opracowanie to nie spełnia podstawowych wymogów merytorycznych.

Uwagi:

gr. 1 - 4 sem. IZŚ /studia I stopnia/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)