Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język nowożytny 4 [W7-TZ-026] semestr letni 2021/2022
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język nowożytny 4 [W7-TZ-026]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 15:00
sala 205/3
Wydział Teologiczny (Katowice, ul. Jordana 18) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Katarzyna Gronowska
Literatura:

literatura obowiązkowa English File - Elementary, third edition, Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Oxford University Press 2012

literatura uzupełniająca English File –Elementary – Workbook, Oxford University Press, 2012

Essential Grammar in Use, R. Murphy, Cambridge University Press, 2010

Macmillan English Grammar in Context, S. Clarke, 2013

My Grammar Lab, M. Foley, D. Hall, Pearson Education Limited, 2012

Gramatyka Angielska dla początkujących J. Siuda, Angloman

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Dodatkowe materiały w dedykowanym zespole w MS Teams

Zakres tematów:

Każdy dział składa się z ćwiczeń na rozumienie tekstu pisanego, rozumienie ze słuchu, ćwiczeń na wymowę, rozwijanie umiejętności mówienia, ćwiczeń utrwalających gramatykę i słownictwo oraz zadań pisemnych –kompozycja, dialog.

- Dialogi na temat różnych form spędzania wolnego czasu w mieście, w zależności od pogody i pory roku (cold, foggy, sunny, fall) w nawiązaniu do tekstu `What to do in London`, (Where is a good place to go in your town when it`s raining?) Leksyka – pogoda.

-Zastosowanie czasów teraźniejszych Present Continuous i Present Simple w rozmowie/wywiadzie : What do you do? What are you doing now? oraz w formie pisemnej: Informal email – What are you doing on holiday?

- Układanie dialogów: Rozmowa kupującego ze sprzedawcą w sklepie z odzieżą; Leksyka: ubrania.

-Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstów pisanych i nagrań dotyczących czytelnictwa (object pronouns: me, him, e.g. She is in love with him) oraz rozmowy na ten temat (Reading in English: How do you usually read? on paper, on screen,..?etc)

- Zastosowanie liczebników porządkowych przy podawaniu dat (What days are public holidays in your country? 11th Nov)

-Opisywanie ulubionego: dnia tygodnia, pory roku, miesiąca itp., w formie ustnej (wywiad) i pisemnej. Zastosowanie czasowników typu: verb + –ing np. I like/hate/don`t mind cooking) na podstawie tekstu `Favourite Times` oraz nagrań.

- Rozmowy na temat muzyki, na podstawie tekstu `Music is changing their lives` oraz Music Quiz. (porównanie zastosowania czasownika be i do; np. Are you a big fan of a singer or band? How often do you go dancing?)

- Utrwalenie materiału w ćwiczeniach: Revise and Check

Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci. Rozwijanie umiejętności samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej / zdalnej prowadzone w oparciu o pragmatyczny dobór różnorodnych metod dydaktycznych, w tym m.in. podejścia komunikacyjnego, leksykalnego, zadaniowego, metody aktywizującej i techniki odwróconej klasy, z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość, z uwzględnieniem pracy własnej studenta.

Zajęcia zaprojektowane z uwzględnieniem szczególnych wymagań edukacyjnych.

Praca własna studenta obejmuje pracę z podręcznikiem, słownikiem, zalecanymi ćwiczeniami i materiałami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, treściami na platformie e-learningowej. W ramach pracy własnej student utrwala wiedzę przyswajaną i umiejętności nabywane w trakcie zajęć, przygotowuje się do testów sprawdzających, opracowuje

i ćwiczy formy ustne i pisemne, (na przykład: dialog, list, e-mail, post, streszczenie).

Studenci kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: realizacja sprofilowanego modułu e-learningowego ukierunkowanego na rozwijanie kompetencji językowych z uwzględnieniem umiejętności socjolingwistycznych i mediacyjnych w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym i wprowadzającego elementy kształcenia w zakresie języka specjalistycznego z zakresu kultury danego obszaru językowego oraz podstawy wyboru materiałów językowych dla dzieci oraz rozwijającego umiejętność samodzielnego dobierania literatury, źródeł oraz gier i zabaw językowych.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 20

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest jednym z warunków uzyskania zaliczenia. Nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na co najmniej 3 zajęciach skutkuje oceną niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia.

Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Zaliczenie:

Student uzyskuje ocenę z każdej składowej weryfikacji.

Oceną końcową jest średnia arytmetyczna ocen

z poszczególnych składowych weryfikacji:

1) użycie języka (min. 1 test obejmujący leksykę, gramatykę i komunikację),

2) recepcja (min. 1 test obejmujący rozumienie tekstu słuchanego i pisanego),

3) pisemna produkcja – wypełnienie formularza

4) ustna produkcja

Zaliczenie każdej ze składowych weryfikacji 1 - 4 na ocenę co najmniej dostateczną jest warunkiem uzyskania zaliczenia.

W przypadku zaliczenia składowych 1) decyzję o konieczności poprawy innych form weryfikacji podejmuje prowadzący zajęcia.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

59 – 0% = ndst (niedostateczny)

Egzamin:

Egzamin składa się z części pisemnej.

Skala ocen:

90-100% = bdb (bardzo dobry)

84-89% = db+ (dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

59-0% = ndst (niedostateczny)

Część pisemna egzaminu (test), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO.

Nazwisko egzaminatora: mgr Katarzyna Gronowska

Uwagi:

Kontakt z prowadzącym: katarzyna.gronowska@us.edu.pl

miejsce i godziny konsultacji na stronie https://us.edu.pl/kolegium/spnjo/

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)