Seminarium dyplomowe I [W2-S2BT19-2BT-07A]
semestr zimowy 2021/2022
seminarium,
grupa nr 12
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe I [W2-S2BT19-2BT-07A] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 12 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 13:45 - 15:15
sala sale KG Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Janiak, Iwona Szarejko |
Literatura: |
Piśmiennictwo zalecane indywidualnie z zakresu genetyki, genomiki funkcjonalnej i biotechnologii roślin. Oryginalne anglojęzyczne prace naukowe, głównie aktualne prace przeglądowe publikowane w uznanych czasopismach naukowych związanych z genetyką, genomiką, biotechnologią, biologią molekularną i hodowlą roślin, a także informacje dostępne w bazach danych oraz portalach naukowych. |
Zakres tematów: |
Wybrane zagadnienia dotyczące technik współczesnej genetyki, genomiki i biotechnologii roślin wykorzystywane w badaniach i praktycznej hodowli roślin uprawnych. Przedstawienie założeń (celu i planu badań) pracy magisterskiej. |
Metody dydaktyczne: |
1. Referat wygłaszany przez studenta z wykorzystaniem środków multimedialnych wsparty ko-referatami i dyskusją nad prezentowanymi treściami moderowaną przez prowadzącego. Referat naukowy w formie prezentacji Power Point na podstawie specjalistycznej literatury przedmiotu, wybranej samodzielnie przez studenta i zatwierdzonej przez prowadzącego. 2. Poza referatem, student przygotowuje koreferat do innego tematu seminaryjnego, w formie krótkiej prezentacji Power Point. W ramach koreferatu student prezentuje wybrany artykuł naukowy o charakterze oryginalnej pracy badawczej o tematyce związanej z seminarium. Oprócz literatury, student konsultuje z prowadzącym plan seminarium i wybór publikacji proponowanej jako koreferat. 3. Na osobnym seminarium student, w obecności opiekuna pracy, przedstawia założenia swej pracy magisterskiej, jej cele, hipotezę badawczą, którą mają weryfikować prowadzone przez niego badania, metody badań, a także plan badań w podziale na semestry. Student uczestniczy w ogólnej dyskusji problemów związanych z tematami seminariów, uczy się zadawać pytania i udzielać odpowiedzi w dyskusji naukowej, rozwija i uaktualnia specjalistyczną wiedzę z zakresu genetyki, genomiki i biotechnologii roślin. Student poznaje zasady konstruowania prezentacji naukowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena bardzo dobra – literatura do referatu zatwierdzona u prowadzącego najpóźniej na 2 tyg. przed terminem wygłoszenia; szczegółowy konspekt referatu/koreferatu zatwierdzony u prowadzącego najpóźniej na 1 tyg. przed terminem wygłoszenia; referat/koreferat bardzo dobry pod względem merytorycznym, oparty na najnowszej anglojęzycznej literaturze przedmiotu, wyróżniający się pod względem zrozumienia i syntezy problemu, aktualności treści, jak i języka, stylu i formy wypowiedzi. Treść referatu odpowiada założonym celom. Zawarte w referacie treści przedstawione są w odpowiedniej sekwencji i proporcji zależnej od istotności problemu. Prezentacja multimedialna ilustrująca referat/koreferat wyróżnia się w formie i jasności przekazu, dowodzi kreatywności autora w zakresie formy prezentacji informacji; nie zawiera błędów merytorycznych, terminologicznych, językowych i edycyjnych. Student jest przygotowany do dyskusji, udziela właściwych odpowiedzi na pytania dotyczące referatu i problemów w nim poruszanych. Niespełnienie powyższych wymagań skutkuje obniżeniem oceny w stopniu zależnym od liczby i wagi niespełnionych kryteriów i popełnionych błędów. |
Uwagi: |
dr Anna Wójcik |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.