Seminarium dyplomowe I [W2-S2BT19-2BT-07A]
semestr zimowy 2021/2022
seminarium,
grupa nr 17
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe I [W2-S2BT19-2BT-07A] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 17 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 13:45 - 15:15
sala sale KFZE Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Monika Tarnawska |
Literatura: |
Oryginalne artykuły naukowe (polsko- i angielskojęzyczne) oraz prace przeglądowe dotyczące omawianych zagadnień oraz bieżące doniesienia naukowe związane z tematem pracy magisterskiej. |
Zakres tematów: |
Szczury rasy Sprague-Dawley jako zwierzęta modelowe w badaniach biomedycznych. Fizjologiczne konsekwencje wstrząsu krwotocznego. 1. Przedstawienie specyfiki badań biomedycznych. Wykorzystywane techniki badawcze. Rozmowa na temat zainteresowań i preferencji studenta. Przedstawienie roboczego tematu pracy magisterskiej. 2. Praca naukowa - problem badawczy, cele pracy, hipoteza, eksperyment, weryfikacja hipotez, formułowanie wniosków. 3. Jak korzystać z piśmiennictwa naukowego? - dobór literatury, przeszukiwanie baz, ocena przydatności artykułu, systematyczność - sporządzenie notatki - praca z przykładowymi artykułami 4. Literatura – archiwizacja, wykaz, sporządzenie wykazu, poprawność zapisu - ćwiczenia – przygotowanie wykazu piśmiennictwa - wykonanie korekty koleżeńskiej 5. Statystyka w fizjologii i ekotoksykologii – czyli jak zaplanować eksperyment i poprawnie ocenić uzyskane wyniki 6. Statystyka w fizjologii i ekotoksykologii – najczęściej stosowane testy i procedury 7. Struktura pracy magisterskiej oraz technika pisania prac - omówienie formy i układu pracy magisterskiej (przykłady) - dyskusja na temat różnic między sprawozdaniem, esejem, raportem, pracą licencjacką i magisterską, pracą przeglądową - poprawność formalna (omówienie w kontekście oceny pracy przez recenzenta) - poprawność merytoryczna (omówienie w kontekście oceny pracy przez recenzenta) - przygotowanie terminarza prac i wyznaczenie dat (bufor) – czyli projekt - jak zacząć pisać? 8. Abstrakt graficzny (GA) – przygotowanie GA na podstawie wybranych pozycji literaturowych - dyskusja na temat znaczenia GA, jego celu i sposobu przygotowania - praca w podgrupach (przygotowanie GA) - prezentacja prac przygotowanych przez studentów 9. Plakat/poster – przygotowanie plakatu na podstawie wybranych pozycji literaturowych - dyskusja na temat sposobu przygotowania - praca w podgrupach - prezentacja prac 10. Prezentacja ustna - przygotowanie prezentacji na podstawie wybranych pozycji literaturowych - jak przygotować dobrą prezentację – dyskusja - praca w podgrupach - prezentacja prac 11. Prezentacje studentów – przedstawienie planu pracy magisterskiej i jej założeń. |
Metody dydaktyczne: |
Konsultacje indywidualne: Student zapoznaje się z literaturą konieczną do przygotowania seminarium. Spotkania odbywają się zgodnie z planem zajęć lub/oraz w terminie ustalonym pomiędzy promotorem i Studentem. Zapoznanie się z literaturą dotyczącą zleconego tematu, w tym oryginalnych artykułów naukowych (nie mniej niż 5 w języku angielskim), prac przeglądowych oraz podręczników. Praca własna: poszukiwanie piśmiennictwa związanego z tematyką pracy magisterskiej z wykorzystaniem dostępnych baz danych. Przygotowanie prezentacji dotyczącej tematu realizowanej pracy magisterskiej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacja: ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób jej przedstawienia. Umiejetność prowadzenia i aktywnego udziału w dyskusji. Ocena bdb – zagadnienie zostało w pełni i w sposób wyczerpujący przedstawione, brak błędów merytorycznych w prezentacji, prezentacja w logicznych i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu w zakresie wybiegającym poza samą prezentację i o bardzo dobrej znajomości prezentowanych pozycji literatury. Ocena db – zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury. Ocena dst – zagadnienie zostało omówione pobieżnie, luki treściowe nie przekraczają jednak połowy wymaganego tematem zakresu prezentacji, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury poniżej przeciętnej. Ocena ndst – zagadnienie zostało przedstawione skrajnie pobieżnie (luki treściowe przekraczają 50% wymagań), liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji. |
Uwagi: |
dr Monika Tarnawska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.