Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe I [W2-S2OS19-2OS-07A] semestr zimowy 2021/2022
seminarium, grupa nr 9

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe I [W2-S2OS19-2OS-07A]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 9 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:45 - 15:15
sala 216 (SALA WYKL.)
Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ryszard Ciepał
Literatura:

Oryginalne artykuły naukowe i prace przeglądowe dotyczące omawianych tematów dostępne w bazach czasopism elektronicznych

Zakres tematów:

Temat prezentacji jest związany z profilem naukowym Katedry, a szczególnie ze stosowanymi w badaniach z zakresu ekologii roślin i zwierząt, z zainteresowaniami naukowymi studenta, oraz z tematami przyszłych prac magisterskich.

Tematyka seminariów:

Współczesne kierunki badań w Ekologii. Metody badań terenowych i laboratoryjnych w Ekologii roślin i zwierząt. Wpływ czynników abiotycznych ze szczególnym uwzględnieniem czynników wynikających z działalności gospodarczej ludzi, na funkcjonowanie osobników i ekosystemów, ze szczególnym uwzględnieniem ekosystemów obciążonych wpływam emisji przemysłowych, ekosystemów miejskich, a także obszarów objętych ochroną prawną. Wpływ zanieczyszczenia środowiska na cechy fizykochemiczne organizmów żywych np.: funkcjonowanie enzymów u roślin, kumulację wybranych makro i mikroelementów w biomasie. Bioindykacja środowiska przyrodniczego. Sukcesja i badania geobotaniczne na terenach chronionych, na terenach miast i w ekosystemach poddanych antropopresji.

Metody dydaktyczne:

Prezentacja

Konsultacje (w trakcie godzin konsultacji z Promotorami) dotyczą przygotowywanych prezentacji, właściwego doboru piśmiennictwa, niezbędnego do poprawnego przygotowania prezentacji.

Każdy ze studentów przygotowuje i wygłasza referat w formie prezentacji Power Point dotyczący tematu zleconego przez osobę prowadzącą Seminarium. Przygotowanie prezentacji wymaga zapoznania się z oryginalną literaturą przedmiotu, głównie anglojęzyczną, dotyczącą zleconego tematu, z treścią prac przeglądowych i zalecanych podręczników.

Po zakończeniu referatu odbywa się dyskusja. Referent odpowiada na zadawane pytania i uwagi.

Zarówno referat, jak i udział w dyskusji są oceniane przez prowadzącego przedmiot.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena przygotowanego i wygłoszonego seminarium:

Ocenie podlega zarówno poprawność merytoryczna, jak i sposób prezentacji referatu.

Bardzo dobry - student wygłosił referat oparty na najnowszej oryginalnej literaturze przedmiotu, przygotował wyróżniającą się pod względem treści, stylu i formy prezentację multimedialną. Jej treści odpowiadają założonym celom. W obowiązującej terminologii naukowej nie popełnił błędów. Czas prezentacji jest zgodny z zaleconymi wymaganiami. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia.

Dobry - student wygłosił referat oparty na oryginalnej literaturze przedmiotu, przygotował poprawną pod względem treści, stylu i formy prezentację multimedialną, ale prezentowany temat omówiony został tylko w znacznej części. W obowiązującej terminologii naukowej popełnił pojedyncze błędy merytoryczne, które potrafi skorygować w trakcie dyskusji. Czas prezentacji jest zgodny z zaleconymi wymaganiami. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia.

Dostateczny - student wygłosił referat, ale fragmentarycznie rozwiązał postawiony problem badawczy. Zakres omawianych zagadnień jest w wielu punktach niewystarczający dla rozwiązania postawionych problemów badawczych. W treści prezentacji pojawiły się liczne błędy merytoryczne, które potrafi skorygować w trakcie dyskusji. Czas prezentacji odbiega od zalecanego. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości poniżej przeciętnej literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia.

Niedostateczny - prezentowany temat został przedstawiony pobieżnie. W treści prezentacji pojawiły się liczne błędy merytoryczne, których student nie potrafi skorygować w czasie dyskusji, nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji. Czas prezentacji odbiega znacznie od obowiązujących wymagań.

Ocena ciągła uczestnictwa w dyskusji:

Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Znajomość najnowszej literatury przedmiotu, poprawność merytoryczna formowanych poglądów, umiejętność łączenia dotychczasowej wiedzy z innymi dyscyplinami naukowymi. Aktywność studenta oceniana jest w skali ocen od niedostatecznej do bardzo dobrej.

Uwagi:

dr hab. Ryszard Ciepał prof. UŚ

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)