Seminarium dyplomowe I [W2-S2OS19-2OS-07A]
semestr zimowy 2021/2022
seminarium,
grupa nr 9
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe I [W2-S2OS19-2OS-07A] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 9 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 13:45 - 15:15
sala 216 (SALA WYKL.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Ryszard Ciepał |
Literatura: |
Oryginalne artykuły naukowe i prace przeglądowe dotyczące omawianych tematów dostępne w bazach czasopism elektronicznych |
Zakres tematów: |
Temat prezentacji jest związany z profilem naukowym Katedry, a szczególnie ze stosowanymi w badaniach z zakresu ekologii roślin i zwierząt, z zainteresowaniami naukowymi studenta, oraz z tematami przyszłych prac magisterskich. Tematyka seminariów: Współczesne kierunki badań w Ekologii. Metody badań terenowych i laboratoryjnych w Ekologii roślin i zwierząt. Wpływ czynników abiotycznych ze szczególnym uwzględnieniem czynników wynikających z działalności gospodarczej ludzi, na funkcjonowanie osobników i ekosystemów, ze szczególnym uwzględnieniem ekosystemów obciążonych wpływam emisji przemysłowych, ekosystemów miejskich, a także obszarów objętych ochroną prawną. Wpływ zanieczyszczenia środowiska na cechy fizykochemiczne organizmów żywych np.: funkcjonowanie enzymów u roślin, kumulację wybranych makro i mikroelementów w biomasie. Bioindykacja środowiska przyrodniczego. Sukcesja i badania geobotaniczne na terenach chronionych, na terenach miast i w ekosystemach poddanych antropopresji. |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja Konsultacje (w trakcie godzin konsultacji z Promotorami) dotyczą przygotowywanych prezentacji, właściwego doboru piśmiennictwa, niezbędnego do poprawnego przygotowania prezentacji. Każdy ze studentów przygotowuje i wygłasza referat w formie prezentacji Power Point dotyczący tematu zleconego przez osobę prowadzącą Seminarium. Przygotowanie prezentacji wymaga zapoznania się z oryginalną literaturą przedmiotu, głównie anglojęzyczną, dotyczącą zleconego tematu, z treścią prac przeglądowych i zalecanych podręczników. Po zakończeniu referatu odbywa się dyskusja. Referent odpowiada na zadawane pytania i uwagi. Zarówno referat, jak i udział w dyskusji są oceniane przez prowadzącego przedmiot. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena przygotowanego i wygłoszonego seminarium: Ocenie podlega zarówno poprawność merytoryczna, jak i sposób prezentacji referatu. Bardzo dobry - student wygłosił referat oparty na najnowszej oryginalnej literaturze przedmiotu, przygotował wyróżniającą się pod względem treści, stylu i formy prezentację multimedialną. Jej treści odpowiadają założonym celom. W obowiązującej terminologii naukowej nie popełnił błędów. Czas prezentacji jest zgodny z zaleconymi wymaganiami. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia. Dobry - student wygłosił referat oparty na oryginalnej literaturze przedmiotu, przygotował poprawną pod względem treści, stylu i formy prezentację multimedialną, ale prezentowany temat omówiony został tylko w znacznej części. W obowiązującej terminologii naukowej popełnił pojedyncze błędy merytoryczne, które potrafi skorygować w trakcie dyskusji. Czas prezentacji jest zgodny z zaleconymi wymaganiami. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia. Dostateczny - student wygłosił referat, ale fragmentarycznie rozwiązał postawiony problem badawczy. Zakres omawianych zagadnień jest w wielu punktach niewystarczający dla rozwiązania postawionych problemów badawczych. W treści prezentacji pojawiły się liczne błędy merytoryczne, które potrafi skorygować w trakcie dyskusji. Czas prezentacji odbiega od zalecanego. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości poniżej przeciętnej literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia. Niedostateczny - prezentowany temat został przedstawiony pobieżnie. W treści prezentacji pojawiły się liczne błędy merytoryczne, których student nie potrafi skorygować w czasie dyskusji, nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji. Czas prezentacji odbiega znacznie od obowiązujących wymagań. Ocena ciągła uczestnictwa w dyskusji: Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Znajomość najnowszej literatury przedmiotu, poprawność merytoryczna formowanych poglądów, umiejętność łączenia dotychczasowej wiedzy z innymi dyscyplinami naukowymi. Aktywność studenta oceniana jest w skali ocen od niedostatecznej do bardzo dobrej. |
Uwagi: |
dr hab. Ryszard Ciepał prof. UŚ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.