Pracownia dyplomowa II [W2-S2BT19-2BT-04A]
semestr letni 2021/2022
Laboratorium,
grupa nr 10
Przedmiot: | Pracownia dyplomowa II [W2-S2BT19-2BT-04A] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 10 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 13:45 - 18:45
sala sale KFR Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Eugeniusz Małkowski, Mariusz Pietruszka |
Literatura: |
Literatura obejmująca artykuły i książki, angielsko- i polskojęzyczne, z zakresu tematyki i metodyki planowanej pracy magisterskiej. |
Zakres tematów: |
1) Zapoznanie z zasadami BHP w pracy laboratoryjnej oraz założeniami Dobrej Praktyki Laboratoryjnej. 2) Poznanie i praktyka technik laboratoryjnych stosowanych w laboratorium fizjologii roślin. 3) Projektowanie doświadczeń laboratoryjnych związanych z pracą magisterską, optymalizacja warunków uprawy obiektu badań. 4) Realizacja prac badawczych w ramach zaplanowanego tematu pracy dyplomowej zgodnie z harmonogramem. 5) Analiza i interpretacja wyników przeprowadzonych eksperymentów. Prezentacja i dyskusja wyników naukowych. 6) Uzupełnianie bazy danych artykułów naukowych związanych z tematem pracy magisterskiej. 7) Krytyczna analiza danych literaturowych. |
Metody dydaktyczne: |
Spotkania i dyskusje z promotorem oraz opiekunem (opcjonalnie platforma Teams). Konsultacje na temat celów pracy, projektowanych doświadczeń i zastosowanej metodyki, rozwiązywania problemów badawczych. Przygotowanie planu eksperymentów i samodzielne poszukiwanie literatury z zakresu problemu badawczego stanowiącego temat przyszłej pracy magisterskiej. Podstawy analizy i interpretacji wyników. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega aktywność ciągła związana z: 1) poszukiwaniem i opracowaniem literatury związanej z przyszłym tematem pracy 2) pracą laboratoryjną oraz sporządzaniem protokołów z pracy laboratoryjnej zawierających dokumentację metodyki, wyników pomiarów wraz z ich opracowaniem graficznym, analizą oraz wnioskami sformułowanymi na ich podstawie. 3) propozycjami badań eksperymentalnych (samodzielność i kreatywność studenta) Ponadto, bieżącej ocenie podlega zaangażowanie, aktywności, systematyczności i dokładności w pracy laboratoryjnej. bdb: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, solidnie wykonuje i zna zasady stosowanych metod badawczych, sporządza dokładną dokumentację, prawidłowo interpretuje wyniki, aktywnie uczestniczy w dyskusjach i dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. db: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, solidnie wykonuje i zna zasady stosowanych metod badawczych, poprawnie sporządza dokumentację, interpretuje wyniki z niewielką pomocą prowadzącego, uczestniczy w dyskusjach i dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. dst: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań i posługiwania się aparaturą, jest słabo zaangażowany w realizację zajęć, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, ma problemy z obliczeniami i sporządzaniem odczynników, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację i interpretuje wyniki, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. ndst: student nie rozumie sensu prowadzonych zadań, niedbale wykonuje powierzone mu zadania, nie prowadzi rzetelnej dokumentacji, nie potrafi analizować wyników i wyciągać wniosków. |
Uwagi: |
dr hab. Eugeniusz Małkowski, prof. UŚ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.