Seminarium dyplomowe II [W2-S2BT19-2BT-08A]
semestr letni 2021/2022
seminarium,
grupa nr 24
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe II [W2-S2BT19-2BT-08A] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 24 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala B-204 (SALA WYKL.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Mrozik |
Literatura: |
Literatura dotycząca referowanego tematu, w tym oryginalne artykuły naukowe, prace przeglądowe i podręczniki. |
Zakres tematów: |
Tematyka seminariów: 1. Metody hodowli mikroorganizmów 2. Metody izolacji struktur komórkowych 3. Metody izolowania i badania bakteriofagów 4. Mikrobiologiczne testy toksyczności 5. Konstrukcja modyfikowanych mikroorganizmów do zastosowań biotechnologicznych 6. Metody sekwencjonowania DNA 7. Metody immobilizacji i ich zastosowanie w biotechnologii 8. Proteomika 9. Metody znakowania bakterii do ich detekcji i oceny przeżywalności 10. Badanie poziomu ekspresji genu metodami RT-PCR i real time PCR 11. Spektrofotometria w badaniach biologicznych 12. Techniki wirowania i ultrawirowania oraz rozdziałów gradientowych 13. Elektroforeza w badaniach biologicznych 14. Metagenomika 15. Metody identyfikacji i oceny bioróżnorodności mikroorganizmów 16. Badania mikrobiologiczne preparatów leczniczych i kosmetyków 17. Mikroskopia skaningowa i elektronowa 18. Chromatografia cieczowa i gazowa |
Metody dydaktyczne: |
Spotkania 2-godzinne, w formie stacjonarnej, zgodnie z planem zajęć. Prezentacje w Power Point i dyskusja prezentowanych zagadnień. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową seminarium składa się średnia ważona z prezentacji multimedialnej (0,5), zaangażowanie studenta w dyskusję naukową (0,3) oraz współpraca z promotorem (0,2). Student oceniany jest w trakcie prezentacji. Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji. ocena bdb – zagadnienie przedstawione w sposób wyczerpujący , brak błędów merytorycznych, logiczny i zrozumiały układ prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania związane z prezentowanym zagadnieniem, dobra znajomość literatury. ocena db – zagadnienie omówiono częściowo, bardzo nieliczne błędy merytoryczne, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, wyczerpujące odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji, dobra znajomość omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury. ocena dst – zagadnienie przedstawiono pobieżnie, dość liczne błędy merytoryczne, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji poniżej przeciętnej. ocena ndst – student nie przygotował prezentacji lub nie został dopuszczony do wygłoszenia prezentacji przez opiekuna. Ocenie podlega także zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Aktywność studenta oceniana jest w skali bdb - ndst. ocena bdb – student bardzo często zadaje pytania, będące dowodem jego dociekliwości i motywacji do poszerzenia swojej wiedzy ogólnej. ocena db – student często zadaje pytania po prezentacjach kolegów ocena dst – student rzadko zadaje pytania po prezentacjach kolegów. ocena ndst – student nie zadaje pytań po prezentacjach kolegów. Student oceniany jest także na etapie przygotowywania prezentacji multimedialnej przez promotora pracy w skali ocen od bdb do ndst. |
Uwagi: |
dr Agnieszka Nowak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.