Projekt [W2-S2BT19-2BT-41]
semestr letni 2021/2022
Laboratorium,
grupa nr 4
Przedmiot: | Projekt [W2-S2BT19-2BT-41] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 15:30 - 19:45
sala sale KB Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Ariel Marchlewicz, Agnieszka Nowak | ||||||||||||||||
Literatura: |
Artykuły oryginalne oraz przeglądowe związane z tematyką projektu. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Pozyskanie szczepów bakterii użytecznych w biocementacji – m.in. wyjazd terenowy: pobieranie próbek środowiskowych, screening drobnoustrojów z wykorzystaniem czynnika selekcyjnego, charakterystyka wyizolowanych szczepów, pomiary aktywności enzymów. 2. Optymalizacja procesu biocementacji z wykorzystaniem neutralnego materiału. 3. Próba przeprowadzenia procesu biocementacji w celu stabilizacji wybranych odpadów przemysłowych. 4. Analiza uzyskanych wyników: obliczenie zawartości procentowej, stężenia molowego i ilości produktu powstałego w reakcji, określenie aktywności określonych enzymów, itp. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Głównymi metodami planowanymi do wykorzystania w trakcie cyklu będą m.in. praca w grupach zadaniowych oraz praca indywidualna w laboratorium i w terenie, przygotowanie i przeprowadzenie eksperymentów. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Laboratorium oceniane jest na podstawie pracy własnej studenta oraz raportu końcowego z przeprowadzonej pracy w grupie. bardzo dobry - student aktywny na zajęciach, raport kompletny, bez błędów merytorycznych, wskazujący na kreatywność i przedsiębiorczość, dowodzący umiejętności współpracy z innymi członkami zespołu projektowego. dobry - student aktywny, raport kompletny, jednak zawierający drobne błędy merytoryczne, wskazujący na umiarkowaną kreatywność i przedsiębiorczość oraz braki w umiejętności współpracy i planowania. dostateczny - student o umiarkowanej aktywności, raport niekompletny, zawierający luki i wskazujący na niewielką umiejętność współpracy studenta w grupie oraz na brak kreatywności i przedsiębiorczości. niedostateczny - student nieaktywny bądź o małej aktywności, raport niekompletny, z dużymi brakami, wskazujący na brak współpracy w grupie i umiejętności planowania prac badawczych oraz kreatywności i przedsiębiorczości. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Agnieszka Nowak i dr Ariel Marchlewicz |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.