Pracownia licencjacka I W2-S1BI19-1BL-09
semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium,
grupa nr 20
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Pracownia licencjacka I W2-S1BI19-1BL-09 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
semestr zimowy 2021/2022 (2021/2022Z)
(zakończony)
Laboratorium (L), grupa nr 20 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Miriam Szurman-Zubrzycka | |||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Piśmiennictwo zalecane indywidualnie z zakresu realizowanego tematu oraz dotyczące metod badawczych niezbędnych w jego realizacji. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Przeprowadzanie krzyżowań mutantów jęczmienia z ich odmianą wyjściową Podstawowe techniki biologii molekularnej: izolacja RNA z tkanki roślinnej, odwrotna transkrypcja izolacja DNA roślinnego, analiza jakości kwasów nukleinowych Reakcja PCR oraz elektroforeza w żelu agarozowym. Bioinformatyczna analiza wyników sekwencjonowania produktów PCR |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia laboratoryjne pod nadzorem prowadzącego, mające na celu zapoznanie studentów z technikami stosowanymi w biologii molekularnej i biotechnologii. Wykonywanie doświadczeń indywidualnie. Przygotowanie do planowania i prowadzenia doświadczeń z zakresu biotechnologii roślin. Dyskusje dotyczące metod stosowanych do analizy funkcjonalnej genów roślin. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ciągła ocena umiejętności praktycznych: Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, solidnie wykonuje i zna zasady stosowanych metod badawczych, bezbłędnie wykonuje obliczenia, sporządza dokładną dokumentację, prawidłowo interpretuje wyniki, aktywnie uczestniczy w dyskusjach i dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, solidnie wykonuje i zna zasady stosowanych metod badawczych, wykonuje z pomocą obliczenia, poprawnie sporządza dokumentację, interpretuje wyniki z niewielką pomocą prowadzącego, uczestniczy w dyskusjach i dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań i posługiwania się aparaturą, jest słabo zaangażowany w realizację zajęć, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, ma problemy z obliczeniami i sporządzaniem odczynników, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację i interpretuje wyniki, dba o powierzone materiały i sprzęt laboratoryjny. Niedostateczny: student nie rozumie sensu prowadzonych zadań, niedbale wykonuje powierzone mu zadania, nie prowadzi rzetelnej dokumentacji, nie potrafi analizować wyników i wyciągać wniosków. W czasie trwania zajęć prowadzący w sposób ciągły ocenia przygotowanie teoretyczne studenta do zajęć, jego aktywność i umiejętności praktyczne w laboratorium, przestrzeganie harmonogramu pracy, rzetelność wykonanych pomiarów, umiejętność wstępnego analizowania otrzymanych wyników i kreatywność w rozwiązywaniu problemów badawczych. Ocenie podlega również umiejętność i kultura pracy w zespole, bezpieczeństwo pracy oraz dbałość o bazę materiałowo-sprzętową. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
dr Miriam Szurman-Zubrzycka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.