Pracownia licencjacka I [W2-S1BI19-1BL-09]
semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium,
grupa nr 21
Przedmiot: | Pracownia licencjacka I [W2-S1BI19-1BL-09] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
Laboratorium [L], grupa nr 21 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 9:45 - 13:00
sala sale KM Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Pacwa-Płociniczak |
Literatura: |
Oryginalne prace badawcze i przeglądowe (w tym anglojęzyczne) dotyczące omawianego tematu. |
Zakres tematów: |
Tematyka pracowni obejmuje zagadnienie "Badanie aktywności mikrobiologicznej w glebie zanieczyszczonej poddanej fitoremediacji wspomaganej bakteriami". Studentka opracowując to zagadnienie zapozna się z tematem fitoremediacji gleb ko-zanieczyszczonych metalami ciężkimi i węglowodorami wspomaganej bakteriami, a także uzyska informacje na temat technik wykorzystywanych do określania aktywności mikrobiologicznej w glebie. |
Metody dydaktyczne: |
Praca w laboratorium po opieką promotora. Praca z literaturą pod opieką promotora pracy, który przedstawi sposób wyszukiwania i studiowania literatury z zakresu realizowanego tematu pracy, a także oceni przydatność zgromadzonej przez studenta literatury oraz wyjaśni zasady przygotowywania pracy licencjackiej (układ, zawartość, stosowanie języka naukowego). Konsultacje, dyskusja problemów naukowych z promotorem pracy. Praca studenta z bazami naukowymi (Scopus, Science Direct, Pub Med, Web of Science, Mendeley, National Center for Biotechnology Information). |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie wymaga uzyskania oceny pozytywnej z umiejętności praktycznych oraz planu pracy licencjackiej wraz z wykazem piśmiennictwa. OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH: Bardzo dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany i kreatywny w rozwiązywaniu bieżących problemów, jest systematyczny, skrupulatnie sporządza dokumentację do pracy, aktywnie uczestniczy w dyskusjach. Dobry: student rozumie celowość badanego problemu, umiejętnie wybiera odpowiednią literaturę, jest zaangażowany w rozwiązywanie bieżących problemów, jest systematyczny, poprawnie sporządza dokumentację, uczestniczy w dyskusjach. Dostateczny: student potrzebuje dodatkowych wskazówek do wykonania konkretnych zadań, jest słabo zaangażowany w realizację tematu pracy, nie wykazuje aktywności podczas dyskusji, z pomocą prowadzącego sporządza dokumentację. Niedostateczny: student nie jest zaangażowany w prace wyznaczone przez prowadzącego, nie rozumie sensu powierzonych zadań, niedbale je wykonuje, nie prowadzi dokumentacji, nie potrafi dyskutować. OCENA PLANU PRACY LICENCJACKIEJ WRAZ Z WYKAZEM PIŚMIENNICTWA: ocenie podlega kreatywne podejście do procesu tworzenia planu własnej pracy naukowej; jakość zgromadzonych materiałów źródłowych oraz stopień ich przetworzenia oraz merytoryczna i formalna poprawność planu licencjackiej: Bardzo dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, poprawny merytorycznie, wykonany starannie, zaprezentowany w dojrzały sposób, w wyznaczonym czasie. Dobry: przemyślany i logiczny plan pracy, z nielicznymi błędami merytorycznymi, wykonany starannie, w wyznaczonym czasie. Dostateczny: plan pracy niekompletny świadczący o słabym stopniu przetworzenia materiałów źródłowych, zawiera nieliczne błędy merytoryczne, jego poprawa wymaga ingerencji opiekuna, wykonany w wyznaczonym czasie. Niedostateczny: plan pracy jest niekompletny, zawiera błędy merytoryczne, wykonany niestarannie, brak przetworzenia materiałów źródłowych, niewykonany w wyznaczonym czasie. |
Uwagi: |
dr Magdalena Pacwa-Płociniczak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.