Seminarium licencjackie I [W2-S1BI19-1BL-11]
semestr zimowy 2021/2022
seminarium,
grupa nr 8
Przedmiot: | Seminarium licencjackie I [W2-S1BI19-1BL-11] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 26 (SALA CWICZEN) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Ryszard Ciepał |
Literatura: |
Literatura obejmuje prace źródłowe związane tematycznie z tematem pracy licencjackiej. Prace oryginalne wskazane przez promotora lub znalezione samodzielnie, po weryfikacji przez promotora |
Zakres tematów: |
Tematy zgodne z tematami wykonywanych w zespole prac licencjackich. Temat prezentacji jest związany z profilem naukowym zespołu , a szczególnie ze stosowanymi w badaniach z zakresu ekologii roślin i zwierząt, z zainteresowaniami naukowymi studenta, oraz z tematami przyszłych prac licencjackich Tematyka seminariów: Współczesne kierunki badań w Ekologii. Metody badań terenowych i laboratoryjnych w Ekologii roślin i zwierząt. Wpływ czynników abiotycznych ze szczególnym uwzględnieniem czynników wynikających z działalności gospodarczej ludzi, na funkcjonowanie osobników i ekosystemów, ze szczególnym uwzględnieniem ekosystemów obciążonych wpływam emisji przemysłowych, ekosystemów miejskich, a także obszarów objętych ochroną prawną. Wpływ zanieczyszczenia środowiska na cechy fizykochemiczne organizmów żywych np.: funkcjonowanie enzymów u roślin, kumulację wybranych makro i mikroelementów w biomasie. Bioindykacja środowiska przyrodniczego. Sukcesja i badania geobotaniczne na terenach chronionych, na terenach miast i w ekosystemach poddanych antropopresji. |
Metody dydaktyczne: |
Referat z zastosowaniem technik multimedialnych, dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową modułu składa się średnia ważona obejmująca: 1. Oceny z prezentacji (0,7). 2. Ocenę ciągłą z uczestnictwa w dyskusji (0,3). Ocenie podlega zarówno poprawność merytoryczna, jak i sposób prezentacji referatu. Ocena prezentacji bardzo dobry - student wygłosił referat oparty na najnowszej oryginalnej literaturze przedmiotu, przygotował wyróżniającą się pod względem treści, stylu i formy prezentację multimedialną. Jej treści odpowiadają założonym celom. W obowiązującej terminologii naukowej nie popełnił błędów. Czas prezentacji jest zgodny z zaleconymi wymaganiami. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia; dobry - student wygłosił referat oparty na oryginalnej literaturze przedmiotu, przygotował poprawną pod względem treści, stylu i formy prezentację multimedialną, ale prezentowany temat omówiony został tylko w znacznej części. W obowiązującej terminologii naukowej popełnił pojedyncze błędy merytoryczne, które potrafi skorygować w trakcie dyskusji. Czas prezentacji jest zgodny z zaleconymi wymaganiami. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia; dostateczny - student wygłosił referat, ale fragmentarycznie rozwiązał prezentowany problem badawczy. Zakres omawianych zagadnień jest w wielu punktach niewystarczający dla rozwiązania postawionych problemów badawczych. W treści prezentacji pojawiły się liczne błędy merytoryczne, które potrafi skorygować w trakcie dyskusji. Czas prezentacji odbiega od zalecanego. Odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości poniżej przeciętnej literatury przedmiotu dotyczącej omawianego zagadnienia; niedostateczny - prezentowany temat został przedstawiony pobieżnie. W treści prezentacji pojawiły się liczne błędy merytoryczne, których student nie potrafi skorygować w czasie dyskusji, nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji. Czas prezentacji odbiega znacznie od obowiązujących wymagań. Ocena ciągła Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową nad prezentowanymi referatami, poprawność wypowiedzi świadcząca o znajomości zalecanej literatury przedmiotu. Każdorazowo udział w dyskusji odnotowany zostanie w karcie seminaryjnej. Aktywność studentów jest oceniana w skali 1 (aktywny) lub 0 (nieaktywny): ocena bardzo dobry - udział w dyskusji w więcej niż 75% zajęć; ocena dobry - udział w dyskusji w 50-75% zajęć; ocena dostateczna - udział w dyskusji w 20-50% zajęć; ocena niedostateczna - udział w dyskusji w mniej niż 20% zajęć. |
Uwagi: |
prof.dr hab. Piotr Skubała |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.