Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe III [W2-S2BI19-2BL-09A] semestr zimowy 2021/2022
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe III [W2-S2BI19-2BL-09A]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
sala 26 (SALA CWICZEN)
Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Orczewska
Literatura:

literatura specjalistyczna, odpowiadająca zakresowi opracowywanego tematu i przygotowywanej prezentacji (oryginalne i przeglądowe prace naukowe,(artykuły) w języku polskim i angielskim i inne, dostępne źródła z zakresu poszczególnych zagadnień referowanych przez studenta

Zakres tematów:

Flora fitocenoz nieleśnych Doliny Twardorzeczki

Rodzaje miodu i jego znaczenie dla zdrowia człowieka

Dynamika mikroklimatu dna lasu i jej znaczenie dla reakcji roślin na ocieplenie klimatu. Zjawisko termofilizacji

Znaczenie drzew w krajobrazie miejskim.

Założenia badawcze i metodyka badań w realizowanej pracy magisterskiej

Metody dydaktyczne:

Prezentacje referatów studentów (z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego, umiejętność korzystania z programu PowerPoint), ćwiczenie umiejętności selekcji treści i jej umiejętnego przedstawienia (dbałość o jakość merytoryczną oraz o jakość przekazu - stosowanych technik); wspólna dyskusja ze słuchaczami, metoda burzy mózgów.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składa się średnia arytmetyczna ocen z prezentacji i aktywności w dyskusji obejmująca:

1. oceny za prezentację (0,5), przeglądową, dotyczącą tematu zleconego przez osobę prowadzącą seminarium z pomocą opiekuna pracy magisterskiej

2. ocenę ciągłą uczestnictwa w dyskusji następującej po prezentacjach przeglądowych (0,5)

Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji

ocena bdb – zagadnienie zostało w pełni i w sposób wyczerpujący przedstawione, brak błędów merytorycznych w prezentacji,

prezentacja w logicznych i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu w zakresie wybiegającym poza prezentację i o bardzo dobrej znajomości prezentowanych pozycji literatury

ocena db – zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury

ocena dst – zagadnienie zostało omówione w około połowie, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, jednak student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury poniżej przeciętnej

ocena ndst – zagadnienie zostało przedstawione tylko pobieżnie, liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji

Ocena ciągła:

Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową, aktywność studenta oceniana jest w skali od oceny bdb do ndst

Ocena bardzo dobra - student aktywnie i systematycznie uczestniczy w seminariach, w dyskusji na zajęciach, zadaje pytania świadczące o posiadanej wiedzy i wcześniejszym przygotowaniu się do zajęć, rozumie przedstawiane zagadnienia i procesy.

Ocena dobra - student systematycznie uczestniczy w seminariach, dyskutuje, potrafi odpowiedzieć na zadane mu pytanie; rozumie przedstawiane zagadnienia (procesy) .

Ocena dostateczna - student regularnie uczestniczy w seminariach, potrzebuje jednak dodatkowych wskazówek do prawidłowego zrozumienia analizowanego problemu, nie wykazuje aktywności w dyskusji i w trakcie realizacji zajęć

seminaryjnych.

Ocena niedostateczna - student nieregularnie uczestniczy w seminariach; jest nieprzygotowany do zrozumienia na poziomie podstawowym prezentowanych zagadnień.

Student przygotowuje samodzielnie prezentacje oraz pakiet kilku krótkich pytań do pozostałych uczestników zajęć, a także odpowiada na zadane przez nich pytania. Ocenie podlega zarówno poprawność merytoryczna zaprezentowanych zagadnień, jak i sam sposób prezentacji referatu.

Udział w dyskusji:

Na każdych zajęcia ocenie podlega przygotowanie teoretyczne studenta do bieżących zajęć oraz jego zaangażowanie/ aktywność w dyskusji na prezentowany temat.

Uwagi:

dr hab. Izabella Franiel

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)