Seminarium dyplomowe III [W2-S2BI19-2BL-09A]
semestr zimowy 2021/2022
seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe III [W2-S2BI19-2BL-09A] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
sala 26 (SALA CWICZEN) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Bankowa 9) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Orczewska |
Literatura: |
literatura specjalistyczna, odpowiadająca zakresowi opracowywanego tematu i przygotowywanej prezentacji (oryginalne i przeglądowe prace naukowe,(artykuły) w języku polskim i angielskim i inne, dostępne źródła z zakresu poszczególnych zagadnień referowanych przez studenta |
Zakres tematów: |
Flora fitocenoz nieleśnych Doliny Twardorzeczki Rodzaje miodu i jego znaczenie dla zdrowia człowieka Dynamika mikroklimatu dna lasu i jej znaczenie dla reakcji roślin na ocieplenie klimatu. Zjawisko termofilizacji Znaczenie drzew w krajobrazie miejskim. Założenia badawcze i metodyka badań w realizowanej pracy magisterskiej |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje referatów studentów (z wykorzystaniem sprzętu audiowizualnego, umiejętność korzystania z programu PowerPoint), ćwiczenie umiejętności selekcji treści i jej umiejętnego przedstawienia (dbałość o jakość merytoryczną oraz o jakość przekazu - stosowanych technik); wspólna dyskusja ze słuchaczami, metoda burzy mózgów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składa się średnia arytmetyczna ocen z prezentacji i aktywności w dyskusji obejmująca: 1. oceny za prezentację (0,5), przeglądową, dotyczącą tematu zleconego przez osobę prowadzącą seminarium z pomocą opiekuna pracy magisterskiej 2. ocenę ciągłą uczestnictwa w dyskusji następującej po prezentacjach przeglądowych (0,5) Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji ocena bdb – zagadnienie zostało w pełni i w sposób wyczerpujący przedstawione, brak błędów merytorycznych w prezentacji, prezentacja w logicznych i zrozumiałym układzie, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu w zakresie wybiegającym poza prezentację i o bardzo dobrej znajomości prezentowanych pozycji literatury ocena db – zagadnienie zostało omówione w znacznej części, bardzo nieliczne błędy merytoryczne w prezentacji, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury ocena dst – zagadnienie zostało omówione w około połowie, dość liczne błędy merytoryczne w prezentacji, jednak student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, odpowiedzi na pytania zadawane po prezentacji świadczą o znajomości omawianego tematu i prezentowanych pozycji literatury poniżej przeciętnej ocena ndst – zagadnienie zostało przedstawione tylko pobieżnie, liczne błędy merytoryczne w prezentacji, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na większość pytań zadawanych po prezentacji Ocena ciągła: Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową, aktywność studenta oceniana jest w skali od oceny bdb do ndst Ocena bardzo dobra - student aktywnie i systematycznie uczestniczy w seminariach, w dyskusji na zajęciach, zadaje pytania świadczące o posiadanej wiedzy i wcześniejszym przygotowaniu się do zajęć, rozumie przedstawiane zagadnienia i procesy. Ocena dobra - student systematycznie uczestniczy w seminariach, dyskutuje, potrafi odpowiedzieć na zadane mu pytanie; rozumie przedstawiane zagadnienia (procesy) . Ocena dostateczna - student regularnie uczestniczy w seminariach, potrzebuje jednak dodatkowych wskazówek do prawidłowego zrozumienia analizowanego problemu, nie wykazuje aktywności w dyskusji i w trakcie realizacji zajęć seminaryjnych. Ocena niedostateczna - student nieregularnie uczestniczy w seminariach; jest nieprzygotowany do zrozumienia na poziomie podstawowym prezentowanych zagadnień. Student przygotowuje samodzielnie prezentacje oraz pakiet kilku krótkich pytań do pozostałych uczestników zajęć, a także odpowiada na zadane przez nich pytania. Ocenie podlega zarówno poprawność merytoryczna zaprezentowanych zagadnień, jak i sam sposób prezentacji referatu. Udział w dyskusji: Na każdych zajęcia ocenie podlega przygotowanie teoretyczne studenta do bieżących zajęć oraz jego zaangażowanie/ aktywność w dyskusji na prezentowany temat. |
Uwagi: |
dr hab. Izabella Franiel |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.