Fakultet 3- Terapia tańcem i ruchem [W3-PE-EWP-S2-FAK7]
semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet 3- Terapia tańcem i ruchem [W3-PE-EWP-S2-FAK7] | ||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 6 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 28 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Aleksandra Pyrzyk-Kuta | ||||||||||||
Literatura: |
- Aleszko Z., Choreoterapia w psychiatrii. [w:] Hanek L., Passella M. (red.) Arteterapia., Akademia Muzyczna, Wrocław 1990. - Blotevogel M., Hitzeler M., Stegemann T., Arteterapie dla dzieci i młodzieży. Muzykoterapia, choreoterapia, terapia sztuką, tłum. E. Cieślik, Wydawnictwo „Harmonia Universalis”, Gdańsk 2019. – Lara J., Autism Movement Therapy. Terapia tańcem i ruchem dla osób z autyzmem. Budzimy mózg!, Wydawnictwo „Harmonia Univesralis”, Gdańsk 2017 - Pędzich Z.(red.), Psychoterapia tańcem i ruchem. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 2013. Pędzich Z.(red.), Psychoterapia tańcem i ruchem. Terapia indywidualna i grupowa, GWP, Gdańsk 2013. - Śniarowska –Witt M., Taniec jako medium zmiany w kontekście psychologicznym, czyli kilka słów o choreoterapii [w:] Krasoń K. (red). Sztuka i ekspresja dziecka – w poszukiwaniu sensu tworzenia, Katowice 2003. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Ekspresja ruchu, świadome wyrażanie siebie – aspekty psychopedagogiczne 2. Taniec i ruch w diagnostyce i terapii dzieci ze SPE 3. Zastosowanie elementów koncepcji Autism Movement Therapy we wsparciu rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) 4. Podstawy pracy z ciałem w nurcie R. Labana 5. Tańce w kręgu (integracyjne, siły i mocy, medytacyjne) 6. Improwizacje taneczno-ruchowe M. Chace 7. Aspekty metodyczne - budowanie warsztatu, opracowanie kontraktu i umiejętność prowadzenia grupy |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Praca warsztatowa, dyskusja, projekcja slajdów i filmów ukazujących zakres stosowalności i efektywność choreoterapii. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny stanowi: - aktywny udział, w zajęciach, dzielenie się refleksją oraz przygotowanie merytoryczne w oparciu o przeczytany tekst - opracowanie scenariusza pracy z ciałem i realizacja wybranej struktury z innymi uczestnikami grupy |
||||||||||||
Uwagi: |
Nie jest wymagane doświadczenie taneczne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.