Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym [W6-PP-NM-BIOM]
semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym [W6-PP-NM-BIOM] | ||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 12:15 - 16:00
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 40 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Maria Misik | ||||||||||
Literatura: |
1. Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji, Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska, Zbigniew Izdebski, Magdalena Woynarowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021. 2. Biomedyczne podstawy kształcenia i wychowania. Podręcznik akademicki, Anna Kowalewska, Barbara Woynarowska, Krystyna Komosińska, Zbigniew Izdebski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. 3. Dziecko z cukrzycą w szkole i przedszkolu, Alicja Szewczyk, Daniel Witkowski, Joanna Pietrusińska, Renata Wójcik, Wyd. CMPPP, 2009. 4. Dziecko z padaczką w szkole i przedszkolu, Sergiusz Jóźwiak, Wyd. CMPPP, 2009. 5. Dziecko z astmą w szkole i przedszkolu, Marek Kulus, Wyd. CMPPP, 2009. 6. Dziecko przewlekle chore. Psychologiczne aspekty funkcjonowania dziecka w szkole i przedszkolu, Ewa Góralczyk, Wyd. CMPPP, 2009. 7. Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i przedszkolu, Ida Derezińska, Monika Gajdzik, ORE, 2010. 8. Dziecko z zaburzeniami odżywiania w szkole i przedszkolu, Gabriela Jagielska, ORE, 2010. 9. Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu, Gabriela Jagielska, ORE, 2010. 10. Dziecko z ADHD w szkole i przedszkolu, Tomasz Srebnicki ; Tomasz Wolańczyk, ORE, 2010. 11. Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu, Monika Turno, ORE, 2010. 12. Dziecko z zaburzeniami psychotycznymi w szkole, Irena Namysłowska, ORE, 2010. Netografia: http://www.bc.ore.edu.pl/dlibra/collectiondescription?dirids=25 |
||||||||||
Zakres tematów: |
1. Rozwój i wychowanie - terminologia i podstawowe prawidłowości. 2. Budowa układu immunologicznego. 3. Choroby bakteryjne i wirusowe wieku dziecięcego. 4. Używanie substancji psychoaktywnych. 5. Wypadki i urazy. 6. Dziecko z cukrzycą w szkole i przedszkolu. 7. Dziecko z padaczką w szkole i przedszkolu. 8. Dziecko z astmą w szkole i przedszkolu. 9. Dziecko przewlekle chore. Psychologiczne aspekty funkcjonowania dziecka w szkole i przedszkolu. 10. Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i przedszkolu. 11. Dziecko z zaburzeniami odżywania w szkole i przedszkolu. 12. Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu. 13. Dziecko z ADHD w szkole i przedszkolu. 14. Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu. 15. Dziecko z zaburzeniami psychotycznymi w szkole. Wiedza, informacje oraz kompetencje prowadzącego uzyskane dzięki uczestnictwu w cyklu szkoleń - Szkolenie ZAMKNIĘTE o charakterze rozwojowym dla prac. dyd. metodą dramy, bibliodramy, elementami psychodramy. Projekt "Jeden Uniwersytet - Wiele Możliwości Program Zintegrowany". |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Metoda asymilacji wiedzy (prezentacja treści teoretycznych niezbędnych jako podbudowa wymiaru praktycznego zajęć; praca z tekstem; pogadanka; dyskusja; metoda projektowa). 2. Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy: prezentacja wybranych zagadnień z zakresu biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz przedstawienie merytorycznych wniosków nasuwających się po prezentacji. |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Kolokwium pisemne lub kolokwium ustne w przypadku konieczności realizacji zajęć i zaliczenia przedmiotu w trybie zdalnym (80%). 2. Aktywne uczestnictwo w zajęciach (10%). 3. Obecność (możliwa 1 nieobecność); (10%). Kluczowym elementem stanowiącym podstawę uzyskania oceny z przedmiotu Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym jest wynik kolokwium. Brak spełniania pozostałych kryteriów oceniania będzie skutkowało obniżeniem oceny o pół stopnia za każdy niespełniony element wykazany w kryteriach. |
||||||||||
Uwagi: |
mgr Maria Misik maria.misik@us.edu.pl Cykl zajęć z zakresu biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym wzbogacony o wiedzę, informacje oraz kompetencje uzyskane dzięki uczestnictwu w cyklu szkoleń - Szkolenie ZAMKNIĘTE o charakterze rozwojowym dla prac. dyd. metodą dramy, bibliodramy, elementami psychodramy. Projekt "Jeden Uniwersytet - Wiele Możliwości Program Zintegrowany". |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.