Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym [W6-PP-NM-BIOM] semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym [W6-PP-NM-BIOM]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 12:15 - 16:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 40
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maria Misik
Literatura:

1. Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji, Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska, Zbigniew Izdebski, Magdalena Woynarowska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021.

2. Biomedyczne podstawy kształcenia i wychowania. Podręcznik akademicki, Anna Kowalewska, Barbara Woynarowska, Krystyna Komosińska, Zbigniew Izdebski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

3. Dziecko z cukrzycą w szkole i przedszkolu, Alicja Szewczyk, Daniel Witkowski, Joanna Pietrusińska, Renata Wójcik, Wyd. CMPPP, 2009.

4. Dziecko z padaczką w szkole i przedszkolu, Sergiusz Jóźwiak, Wyd. CMPPP, 2009.

5. Dziecko z astmą w szkole i przedszkolu, Marek Kulus, Wyd. CMPPP, 2009.

6. Dziecko przewlekle chore. Psychologiczne aspekty funkcjonowania dziecka w szkole i przedszkolu, Ewa Góralczyk, Wyd. CMPPP, 2009.

7. Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i przedszkolu, Ida Derezińska, Monika Gajdzik, ORE, 2010.

8. Dziecko z zaburzeniami odżywiania w szkole i przedszkolu, Gabriela Jagielska, ORE, 2010.

9. Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu, Gabriela Jagielska, ORE, 2010.

10. Dziecko z ADHD w szkole i przedszkolu, Tomasz Srebnicki ; Tomasz Wolańczyk, ORE, 2010.

11. Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu, Monika Turno, ORE, 2010.

12. Dziecko z zaburzeniami psychotycznymi w szkole, Irena Namysłowska, ORE, 2010.

Netografia:

http://www.bc.ore.edu.pl/dlibra/collectiondescription?dirids=25

Zakres tematów:

1. Rozwój i wychowanie - terminologia i podstawowe prawidłowości.

2. Budowa układu immunologicznego.

3. Choroby bakteryjne i wirusowe wieku dziecięcego.

4. Używanie substancji psychoaktywnych.

5. Wypadki i urazy.

6. Dziecko z cukrzycą w szkole i przedszkolu.

7. Dziecko z padaczką w szkole i przedszkolu.

8. Dziecko z astmą w szkole i przedszkolu.

9. Dziecko przewlekle chore. Psychologiczne aspekty funkcjonowania dziecka w szkole i przedszkolu.

10. Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i przedszkolu.

11. Dziecko z zaburzeniami odżywania w szkole i przedszkolu.

12. Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu.

13. Dziecko z ADHD w szkole i przedszkolu.

14. Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu.

15. Dziecko z zaburzeniami psychotycznymi w szkole. Wiedza, informacje oraz kompetencje prowadzącego uzyskane dzięki uczestnictwu w cyklu szkoleń - Szkolenie ZAMKNIĘTE o charakterze rozwojowym dla prac. dyd. metodą dramy, bibliodramy, elementami psychodramy. Projekt "Jeden Uniwersytet - Wiele Możliwości Program Zintegrowany".

Metody dydaktyczne:

1. Metoda asymilacji wiedzy (prezentacja treści teoretycznych niezbędnych jako podbudowa wymiaru praktycznego zajęć; praca z tekstem; pogadanka; dyskusja; metoda projektowa).

2. Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy: prezentacja wybranych zagadnień z zakresu biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz przedstawienie merytorycznych wniosków nasuwających się po prezentacji.

Metody i kryteria oceniania:

1. Kolokwium pisemne lub kolokwium ustne w przypadku konieczności realizacji zajęć i zaliczenia przedmiotu w trybie zdalnym (80%).

2. Aktywne uczestnictwo w zajęciach (10%).

3. Obecność (możliwa 1 nieobecność); (10%).

Kluczowym elementem stanowiącym podstawę uzyskania oceny z przedmiotu Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym jest wynik kolokwium.

Brak spełniania pozostałych kryteriów oceniania będzie skutkowało obniżeniem oceny o pół stopnia za każdy niespełniony element wykazany w kryteriach.

Uwagi:

mgr Maria Misik

maria.misik@us.edu.pl

Cykl zajęć z zakresu biomedycznych podstaw rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym wzbogacony o wiedzę, informacje oraz kompetencje uzyskane dzięki uczestnictwu w cyklu szkoleń - Szkolenie ZAMKNIĘTE o charakterze rozwojowym dla prac. dyd. metodą dramy, bibliodramy, elementami psychodramy. Projekt "Jeden Uniwersytet - Wiele Możliwości Program Zintegrowany".

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-4 (2023-02-27)