Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zajęcia umuzykalniające [W6-PP-SM-ZM] semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Zajęcia umuzykalniające [W6-PP-SM-ZM]
Zajęcia: semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 14:35 - 16:05
sala 09
Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Danuta Ulewicz-Adamczyk
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

U. Smoczyńska: Kalendarz muzyczny w przedszkolu, WSiP, Warszawa 1992.

U. Smoczyńska: Muzyka dla dzieci, Warszawa 1992.

B. Podolska: Z muzyką w przedszkolu, Warszawa 1987.

Materiały własne prowadzącego.

Literatura uzupełniająca:

J. Lenartowska: Przedszkolaki bawią się i śpiewają, Warszawa 1997

M. Bogdanowicz: Piosenki do kolorowania, Gdańsk 1998

M. Komorowska: Orkiestra dziecięca cz. I i II ,WSiP , Warszawa 1978

Zakres tematów:

1. Podstawowe pojęcia muzyczne.

2. Edukacja muzyczna dziecka - jej rola i miejsce w życiu dziecka oraz

w systemie edukacji.

3. Rozwój dziecka na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej - możliwości i potrzeby.

4. Charakterystyka podstawowych aktywności dziecka z uwzględnieniem obowiązujących aktów prawnych (podstawa programowa, wymagania edukacyjne).

5. Ruch przy muzyce.

6. Śpiew.

7. Gra na instrumentach.

8. Słuchanie muzyki.

9. Działania łączone.

10. Metody, programy, propozycje wykorzystywane w edukacji muzycznej małego dziecka.

11. Tworzenie zadań, zabaw z określeniem ich przeznaczenia i celowości.

Metody dydaktyczne:

Praktyczna prezentacja i realizacja zadań i zabaw.

Metoda warsztatowa- gra na instrumentach

Obserwacja - przedstawienie i wyjaśnienie wybranych zagadnień na podstawie: nagrań filmowych

Metody i kryteria oceniania:

Systematyczna weryfikacja (na każdych zajęciach) wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie wykorzystania muzyki w działaniach prowadzonych na rzecz dziecka w oparciu o problemy realizowane zarówno na zajęciach, jak i przygotowane samodzielnie przez studentów w ramach pracy własnej.

Wiedza – znajomość problematyki dotyczącej:

-metod, technik, programów wykorzystywanych w edukacji muzycznej dziecka;

- literatury związanej z edukacją muzyczną dziecka;

- zasad tworzenia i realizacji ćwiczeń i zabaw;

- różnorodnych form aktywności muzycznej, ruchowej i muzyczno-ruchowej.

Umiejętności praktyczne:

- samodzielne tworzenie zarówno zadań i zabaw, jak i całych zajęć oraz określanie ich celowości i uwzględnianie potrzeb i możliwości dziecka.

Aktywność na zajęciach:

- systematyczne przygotowanie do zajęć;

- aktywność studenta (zainteresowanie, zaangażowanie, pomysłowość

w realizacji zadań);

- systematyczne czynienie postępów.

Uwagi:

dr D. Ulewicz-Adamczyk //

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)