Zajęcia umuzykalniające [W6-PP-SM-ZM]
semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Zajęcia umuzykalniające [W6-PP-SM-ZM] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Danuta Ulewicz-Adamczyk |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: U. Smoczyńska: Kalendarz muzyczny w przedszkolu, WSiP, Warszawa 1992. U. Smoczyńska: Muzyka dla dzieci, Warszawa 1992. B. Podolska: Z muzyką w przedszkolu, Warszawa 1987. Materiały własne prowadzącego. Literatura uzupełniająca: J. Lenartowska: Przedszkolaki bawią się i śpiewają, Warszawa 1997 M. Bogdanowicz: Piosenki do kolorowania, Gdańsk 1998 M. Komorowska: Orkiestra dziecięca cz. I i II ,WSiP , Warszawa 1978 |
Zakres tematów: |
1. Podstawowe pojęcia muzyczne. 2. Edukacja muzyczna dziecka - jej rola i miejsce w życiu dziecka oraz w systemie edukacji. 3. Rozwój dziecka na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej - możliwości i potrzeby. 4. Charakterystyka podstawowych aktywności dziecka z uwzględnieniem obowiązujących aktów prawnych (podstawa programowa, wymagania edukacyjne). 5. Ruch przy muzyce. 6. Śpiew. 7. Gra na instrumentach. 8. Słuchanie muzyki. 9. Działania łączone. 10. Metody, programy, propozycje wykorzystywane w edukacji muzycznej małego dziecka. 11. Tworzenie zadań, zabaw z określeniem ich przeznaczenia i celowości. |
Metody dydaktyczne: |
Praktyczna prezentacja i realizacja zadań i zabaw. Metoda warsztatowa- gra na instrumentach Obserwacja - przedstawienie i wyjaśnienie wybranych zagadnień na podstawie: nagrań filmowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Systematyczna weryfikacja (na każdych zajęciach) wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie wykorzystania muzyki w działaniach prowadzonych na rzecz dziecka w oparciu o problemy realizowane zarówno na zajęciach, jak i przygotowane samodzielnie przez studentów w ramach pracy własnej. Wiedza – znajomość problematyki dotyczącej: -metod, technik, programów wykorzystywanych w edukacji muzycznej dziecka; - literatury związanej z edukacją muzyczną dziecka; - zasad tworzenia i realizacji ćwiczeń i zabaw; - różnorodnych form aktywności muzycznej, ruchowej i muzyczno-ruchowej. Umiejętności praktyczne: - samodzielne tworzenie zarówno zadań i zabaw, jak i całych zajęć oraz określanie ich celowości i uwzględnianie potrzeb i możliwości dziecka. Aktywność na zajęciach: - systematyczne przygotowanie do zajęć; - aktywność studenta (zainteresowanie, zaangażowanie, pomysłowość w realizacji zadań); - systematyczne czynienie postępów. |
Uwagi: |
dr D. Ulewicz-Adamczyk // |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.