Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Teoria wychowania W6-PP-SM-TW
semestr letni 2021/2022
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Teoria wychowania W6-PP-SM-TW
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 14:30 - 15:15
sala zajęcia zdalne
Bielska 62 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 40
Limit miejsc: 40
Prowadzący: Natalia Ruman
Literatura:

1. Adamski F., red., Człowiek – wychowanie – kultura. Wybór tekstów, Kraków 1993.

2. Górniewicz J., Teoria wychowania (wybrane problemy), Toruń-Olsztyn 1996.

3. Łobocki M., Teoria wychowania w zarysie, Kraków 2004.

4. Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001.

5. Śliwerski B., Pedagogika. Podstawy nauk o wychowaniu, Gdańsk 2006.

6. Kwieciński Z., Śliwerski B., Pedagogika, T. I-II, Warszawa 2003.

7. Śliwerski B., Teoretyczne i empiryczne podstawy samowychowania, Kraków 2010.

Literatura uzupełniająca

1. Cichoń W., Wartość, człowiek, wychowanie, Kraków 1996.

2. Furmanek W., Człowiek – człowieczeństwo – wychowanie: wybrane problemy pedagogiki personalistycznej, Rzeszów 1995.

3. „Studia z Teorii Wychowania” 2010, 1.

Zakres tematów:

1. Istota procesu wychowania i samowychowania.

2. Sytuacje wychowawcze.

3. Cele i wartości wychowania

4. Wychowanie i pojęcia z nim związane (socjalizacja, inkulturacja, profilaktyka a wychowanie, opieka)

5. Zasady i style wychowania (kary i nagrody).

6. Wychowawca - cechy osobowości, kompetencje.

7. Odpowiedzialność wychowawcy.

8. Dziedziny wychowania.

9. Triada wychowawcza i jej rola

10. Grupa rówieśnicza i jej rola w wychowaniu.

11. Wychowawcze i antywychowawcze funkcje oceny szkolnej.

Metody dydaktyczne:

wykład, debata, prezentacja multimedialna

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach podczas debaty

kolokwium z treści wykładów

Średnia arytmetyczna

W razie potrzeb całość zaliczenia online.

Uwagi:

dr Ruman

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.