Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium [W6-PP-NM-PROSEM] semestr letni 2021/2022
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Proseminarium [W6-PP-NM-PROSEM]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 16:15 - 20:00
sala Zajęcia zdalne
Zdalny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 8
Prowadzący: Małgorzata Zalewska-Bujak
Literatura:

1. Babbie E., Podstawy badań społecznych. Warszawa 2009, PWN.

2. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, tłum. Witold Betkiewicz, WN PWN, Warszawa 2003.

3. Bocheński J.M., Współczesne metody myślenia. Poznań 1992, ,,W drodze”.

4. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych. Warszawa 2007.

5. Creswell J. W.: Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe, mieszane. przeł. J. Gilewicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.

6. Dykcik W.,(red.). Pedagogika specjalna. Poznań 2011, Wyd. UAM.

7. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotowywać prace dyplomową lub doktorską. Kraków 1998, Universitas.

8. Hałas E., Interakcjonizm symboliczny. Społeczny kontekst znaczeń. Nowe wydanie, WN PWN, Warszawa 2006.

9. Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Studia i materiały, red. Danuta Urbaniak-Zając, Jacek Piekarski, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2001.

10. Kargulowa A., O teorii i praktyce poradnictwa. Odmiany poradoznawczego dyskursu. Warszawa 2004, PWN.

11. Kargulowa A., Poradnictwo. Kontynuacja dyskursu. Warszawa 2011, PWN.

12. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 2002.

13. Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, WN PWN, Warszawa 2000.

14. Kotarbiński T., Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk. Warszawa 2002.

15. Krüger H.-H., Metody badań w pedagogice, przeł. D. Sztobryn, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.

16. Kvale S., Interview. Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego, przekład i red. naukowa Stanisław Zabielski, Trans Humana, Białystok 2004.

17. Lewowicki T., Szkic do dziejów metodologii pedagogiki, Rocznik Pedagogiczny t. 24, KNP PAN, Radom 2001.

18. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2007.

19. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006.

20. Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, WN PWN, Warszawa 2001.

21. Malewski M., Metody ilościowe i jakościowe w badaniach nad edukacją, Kultura i Edukacja 1997 nr 1-2.

22. Maszke A. W., Metody i techniki badań pedagogicznych, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2008.

23. Metody badań pedagogicznych w zarysie, red. A. Góralski, Wydawnictwo Universitas Rediviva, Warszawa 2009.

24. Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, red. Dariusz Kubinowski i Marian Nowak, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006.

25. Metody badań jakościowych, T.1-2. Red. nauk N.K. Denzin, Y. S. Lincoln. Warszawa 2010, PWN.

26. Miles M.B., Huberman A.M., Analiza danych jakościowych, przekład Stanisław Zabielski, Wydawnictwo Trans Humana Białystok 2000.

27. Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna. Warszawa 2009, PWN.

28. Nowak S., Metodologia badań społecznych. Warszawa 2011, PWN.

29. Oster G.D., Gould P., Rysunek w psychoterapii, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1999.

30. Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006.

31. Paluchowski W.J., Diagnoza psychologiczna. Podejście ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2001.

32. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 2001, Wyd. Akad. ,,Żak”.

33. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją. Warszawa 2008.

34. Rubacha K., Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych [w:] Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.

Zakres tematów:

• Specyfika badań ilościowych i jakościowych oraz typy projektów badawczych.

• Przedmiot badań i wybór strategii badawczej.

• Rola i wykorzystanie teorii w badaniach.

• Wybór, gromadzenie literatury badawczej; tworzenie przypisów i bibliografii w pracy – warsztaty; opracowywanie rozdziału przeglądowego pracy itd.)

• Cel badania – istota oraz formułowanie celu badań.

• Problemy badawcze – istota i formułowanie problemów badawczych.

• Istota i formułowanie hipotez badawczych.

• Zmienne i wskaźniki – istota i rola jaka pełnią w badaniach.

• Metody i narzędzia badań pedagogicznych (analiza metod i opracowanie narzędzi – warsztaty).

• Opracowywanie materiału badawczego.

Metody dydaktyczne:

dyskusja, analiza tekstów z zakresu metodologii badań pedagogicznych, metoda projektów

Metody i kryteria oceniania:

Praca pisemna – zaprojektowanie poszczególnych etapów badawczych – określenie celu i przedmiotu badań, problemów badawczych i hipotez, dobór wskaźników i zmiennych, skonstruowanie narzędzia badawczego oraz opracowanie bibliografii.

Wypowiedź ustna w oparciu o przygotowanie się studenta (samodzielne studia literatury metodologicznej) do zajęć poświęconych zadanej tematyce.

Uwagi:

PPW sem6 prof Zalewska-Bujak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)