Fakultet F- Visual thinking - myślenie wizualne i sketchnoting w edukacji [W3-PE-MJS-PPIW3-FA9]
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet F- Visual thinking - myślenie wizualne i sketchnoting w edukacji [W3-PE-MJS-PPIW3-FA9] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 23 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Christ | ||||||||||||||||
Literatura: |
K. Jóźwik, Myślenie wizualne 2.0, Skuteczna komunikacja, mt biznes, Warszawa 2019. A. Baj, Myślografia, eduBAJ Agata Baj, Stargard 2020. N. Mikołajek, Notatki wizualne. Jak je tworzyć i wykorzystywać na co dzień, mt biznes, Warszawa 2020. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wykorzystanie teorii "4 prostych kroków do nauki wszystkiego" wg. Josha Kaufmana podczas uczenia się myślenia wizualnego. 2. Wprowadzenie do myślenia wizualnego – rozważania teoretyczne (m.in. teoria podwójnego kodowania Allana Paivo, Wiesław Karolak i myślenie na papierze) i definicyjne, literatura przedmiotu, zasoby internetowe 3. Przybory i materiały przydatne w tworzeniu notatek wizualnych 4. Metoda Myślografia 5. ABC Sketchnotki 6. Praktyka czyni mistrza – ćwiczenia praktyczne i źródła ich inspiracji, tworzenie notatek wizualnych |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące; zastosowane zostaną narzędzia edukacji zdalnej (Teams) |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega portfolio (prowadzone w plikach w zespole na Teams) z pracami tworzonymi w ramach zajęć oraz zaplanowanie i przeprowadzenie ćwiczeń aktywizujących grupę, aktywność na zajęciach, notatka wizualna do treści o charakterze edukacyjnym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.