Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Fakultet F- Visual thinking - myślenie wizualne i sketchnoting w edukacji W3-PE-MJS-PPIW3-FA9
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Fakultet F- Visual thinking - myślenie wizualne i sketchnoting w edukacji W3-PE-MJS-PPIW3-FA9
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co drugi piątek (parzyste), 11:30 - 13:00
sala zajęcia zdalne
Grażyńskiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 23
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Christ
Literatura:

K. Jóźwik, Myślenie wizualne 2.0, Skuteczna komunikacja, mt biznes, Warszawa 2019.

A. Baj, Myślografia, eduBAJ Agata Baj, Stargard 2020.

N. Mikołajek, Notatki wizualne. Jak je tworzyć i wykorzystywać na co dzień, mt biznes, Warszawa 2020.

Zakres tematów:

1. Wykorzystanie teorii "4 prostych kroków do nauki wszystkiego" wg. Josha Kaufmana podczas uczenia się myślenia wizualnego.

2. Wprowadzenie do myślenia wizualnego – rozważania teoretyczne (m.in. teoria podwójnego kodowania Allana Paivo, Wiesław Karolak i myślenie na papierze) i definicyjne, literatura przedmiotu, zasoby internetowe

3. Przybory i materiały przydatne w tworzeniu notatek wizualnych

4. Metoda Myślografia

5. ABC Sketchnotki

6. Praktyka czyni mistrza – ćwiczenia praktyczne i źródła ich inspiracji, tworzenie notatek wizualnych

Metody dydaktyczne:

metody aktywizujące; zastosowane zostaną narzędzia edukacji zdalnej (Teams)

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega portfolio (prowadzone w plikach w zespole na Teams) z pracami tworzonymi w ramach zajęć oraz zaplanowanie i przeprowadzenie ćwiczeń aktywizujących grupę, aktywność na zajęciach, notatka wizualna do treści o charakterze edukacyjnym.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.