Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Moduł do wyboru PPWTT- Moja Maszyna Marzeń czyli aktywności teatralne i parateatralne dla dzieci W3-PE-MJS-PPIW3-MDW3
semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Moduł do wyboru PPWTT- Moja Maszyna Marzeń czyli aktywności teatralne i parateatralne dla dzieci W3-PE-MJS-PPIW3-MDW3
Zajęcia semestr letni 2021/2022 (2021/2022L) (w trakcie)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co drugi piątek (parzyste), 9:45 - 11:15
sala zajęcia zdalne
Grażyńskiego jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: 23
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Godawa
Literatura:

Drama w szkole podstawowej : lekcje języka polskiego w klasach 4-6 / Halina Machulska, Alicja Pruszkowska, Jan Tatarowicz. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997.

Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży / Brian Way ; tł. z ang. Krystyna Pankowska i Elżbieta Nerwińska. - Wyd. 3. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997.

Edukacja poprzez język : o całościowym uczeniu się / Bogusława Dorota Gołębniak, Grażyna Teusz. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 1999.

Edukacja przez dramę / Krystyna Pankowska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997.

Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce / Alicja Gałązka. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008.

Pedagogika dramy : teoria i praktyka / Krystyna Pankowska. - Warszawa : "Żak", 2000.

Techniki dramy w teorii i praktyce : nie tylko dla nauczycieli bibliotekarzy / Mariola Antczak. - Warszawa : "Sukurs", 2004.

Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 2.2 / pod red. Jolanty Baran, Tamary Cierpiałowskiej, Doroty Kornaś. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013.

Zapraszamy do szkolnego teatru : inscenizacje, montaże poetycko-muzyczne, dramy, konkursy : praca zbiorowa / pod red. Elżbiety Gałczyńskiej. - Płock : "Korepetytor" Marian Gałczyński, 2001.

Zakres tematów:

1.Teatr, drama, działania parateatralne, teatroterapia, teatroterapia osób z niepełnosprawnością- kontekst definicyjny.

2.Doświadczenia teatralne:

- aktywacja ciała,

-wykorzystanie przestrzeni,

-rytm i słuchanie,

-ćwiczenia w kontakcie,

-zabawy teatralne.

3. Tworzenie zestawów doświadczeń teatralnych dla dzieci przedszkolnych i we wczesnym wieku szkolnym.

Metody dydaktyczne:

metody: eksponujące, problemowe, podające

Metody i kryteria oceniania:

Ocenę końcową z modułu ustala się na podstawie:

obecności na zajęciach,

aktywności własnej dotyczącej organizowania i prowadzenia działań praktyczno-metodycznych

pracy pisemnej z zakresu działań teatralnych z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.