Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe IV [W2-S2BT19-2BT-10A] semestr letni 2021/2022
seminarium, grupa nr 11

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe IV [W2-S2BT19-2BT-10A]
Zajęcia: semestr letni 2021/2022 [2021/2022L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 11 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala B-204 (SALA WYKL.)
Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 1
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Iwona Szarejko
Literatura:

Piśmiennictwo zalecane indywidualnie z zakresu genetyki, genomiki funkcjonalnej i biotechnologii roślin.Oryginalne anglojęzyczne prace naukowe, głównie aktualne prace przeglądowe publikowane w uznanych czasopismach naukowych związanych z genetyką, genomiką, biotechnologią, biologią molekularną, fizjologią i hodowlą roślin, a także informacje dostępne w bazach danych oraz portalach naukowych.

Zakres tematów:

Problematyka przedstawiana w przeglądzie literatury pracy magisterskiej studenta. Przedstawienie autoreferatu pracy magisterskiej.

Metody dydaktyczne:

Za zgodą studentów seminaria prowadzone są w języku angielskim.

1. Referat wygłaszany przez studenta z wykorzystaniem środków multimedialnych wsparty ko-referatami i dyskusja nad prezentowanymi treściami moderowana przez prowadzącego. Referat naukowy w formie angielskojęzycznej prezentacji Power Point na podstawie specjalistycznej literatury przedmiotu, wybranej samodzielnie przez studenta i zatwierdzonej przez prowadzącego.

2. Poza referatem, student przygotowuje koreferat do innego tematu seminaryjnego, w formie krótkiej prezentacji Power Point. W ramach koreferatu student prezentuje wybrany artykuł naukowy o charakterze oryginalnej pracy badawczej o tematyce związanej z seminarium.

3. Na osobnym seminarium student prezentuje wyniki swej pracy magisterskiejw obecności opiekuna i promotora pracy, w formie autoreferatu przygotowanego jako prezentacja w programie Power Point.

Oprócz literatury, student konsultuje z prowadzącym plan seminarium i wybór publikacji proponowanej jako koreferat.

Student uczestniczy w ogólnej dyskusji problemów związanych z tematami seminariów, uczy się zadawać pytania i udzielać odpowiedzi w dyskusji naukowej, rozwija i uaktualnia specjalistyczną wiedzę z zakresu genetyki, genomiki i biotechnologii roślin. Student poznaje zasady konstruowania prezentacji naukowej.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena bardzo dobra – literatura do referatu zatwierdzona u prowadzącego najpóźniej na 2 tyg. przed terminem wygłoszenia; szczegółowy konspekt referatu/koreferatu zatwierdzony u prowadzącego najpóźniej na 1 tyg. przed terminem wygłoszenia; referat/koreferat bardzo dobry pod względem merytorycznym, oparty na najnowszej anglojęzycznej literaturze przedmiotu, wyróżniający się pod względem zrozumienia i syntezy problemu, aktualności treści, jak i języka, stylu i formy wypowiedzi. Treść referatu odpowiada założonym celom. Zawarte w referacie treści przedstawione są w odpowiedniej sekwencji i proporcji zależnej od istotności problemu. Prezentacja multimedialna ilustrująca referat/koreferat przygotowana w języku angielskim wyróżnia się w formie i jasności przekazu, dowodzi kreatywności autora w zakresie formy prezentacji informacji; nie zawiera błędów merytorycznych, terminologicznych, językowych i edycyjnych. Student jest przygotowany do dyskusji, udziela właściwych odpowiedzi na pytania dotyczące referatu i problemów w nim poruszanych.

Niespełnienie powyższych wymagań skutkuje obniżeniem oceny w stopniu zależnym od liczby i wagi niespełnionych kryteriów i popełnionych błędów.

Uwagi:

dr hab. Agnieszka Janiak, prof. UŚ

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)