Seminarium dyplomowe IV [W2-S2BT19-2BT-10A]
semestr letni 2021/2022
seminarium,
grupa nr 8
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe IV [W2-S2BT19-2BT-10A] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala B-01 (SALA WYKL.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Mrozik |
Literatura: |
Oryginalne i przeglądowe artykuły polskie i anglojęzyczne. Podręczniki z biochemii, mikrobiologii ogólnej, biotechnologii środowiska, biologii komórki. |
Zakres tematów: |
Tematyka seminariów: 1. Wykorzystanie sekwencjonowania nowej generacji (NGS) genu 16S rRNA do oceny składu zespołu mikroorganizmów glebowych w glebie skażonej nanopestycydem 2. Ocena wpływu niedoboru wysoce homologicznych białek szoku termicznego HSPA1 i HSPA2 na wrażliwość na hipertermię immortalizowanych keratynocytów ludzkiego naskórka linii HaCaT 3. Charakterystyka lipopolisacharydu Asaia boragensis 4. Charakterystyka lipopolisacharydu Yersinia enterocolitica O:3 hodowanych w różnych temperaturach 5. Opracowanie metody izolacji pęcherzyków zewnątrzbłonowych wydzielanych przez bakterie z rodzaju Pseudomonas 6. Zbadanie wpływu składu podłoża hodowlanego na aktywność antybiotyczną szczepów z rodzaju Streptomyces wyizolowanych z środowisk naturalnych 7. Toksyczność diatrizoatu sodu i joheksolu w mieszaninie z niesteroidowymi lekami przeciwzapalnymi względem wybranych szczepów bakterii środowiskowych 8. Charakterystyka wybranych szczepów bakterii pod kątem zdolności do biotransformacji diatrizoatu sodu 9. Toksyczność wybranych NLPZ względem immobilizowanych szczepów bakterii Wykorzystanie szczepu Pseudomonas sp. 7b do wspomagania fitoremediacji gleby skażonej węglowodorami ropopochodnymi 10. Badanie ekspresji wybranych genów bakteryjnych w glebie poddanej fitoremediacji wspomaganej szczepem Pseudomonas qingdaonensis ZCR6 |
Metody dydaktyczne: |
Spotkania 2-godzinne, w formie stacjonarnej, zgodnie z planem zajęć. Prezentacje w Power Point i dyskusja prezentowanych zagadnień. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową seminarium składa się średnia ważona z prezentacji multimedialnej (0,5), zaangażowanie studenta w dyskusję naukową (0,3) oraz współpraca z promotorem (0,2). Ocenie podlega poprawność merytoryczna prezentacji oraz sposób prezentacji. bardzo dobry – zagadnienie przedstawione wyczerpująco i w dojrzały naukowo sposób, brak błędów merytorycznych, logiczny układ prezentacji, czas zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i poprawnie dobrane, student dobrze odpowiada na zadane po prezentacji pytania. dobry – zagadnienie przedstawione poprawnie, nieliczne błędy merytoryczne, czas prezentacji zgodny z wymaganiami, ilustracje czytelne i dobrze dobrane, student odpowiada na większość pytań w dyskusji. dostateczny – zagadnienie przedstawione częściowo, błędy merytoryczne, ale student potrafi skorygować je w trakcie dyskusji, czas prezentacji nieznacznie odbiega od wymagań, ilustracje w większości poprawnie dobrane, student odpowiada na niektóre pytania w dyskusji. niedostateczny – zagadnienie przedstawione pobieżnie, liczne błędy merytoryczne, których student nie potrafi skorygować w trakcie dyskusji, czas prezentacji odbiega znacznie od wymagań, ilustracje nieczytelne lub źle dobrane, student nie potrafi odpowiedzieć na pytania zadane po prezentacji pytania. Na każdym seminarium osoba prowadząca ocenia przedstawioną prezentację oraz udział prelegenta w dyskusji. Ocena ciągła uczestnictwa w dyskusji Ocenie podlega zaangażowanie studenta w dyskusję naukową. Aktywność ciągła oceniana jest w skali od bdb do ndst. bardzo dobry – student w dojrzały sposób uczestniczy w dyskusji na prezentowany w trakcie seminarium temat i często zadaje pytania. Student jest aktywny na 85-100% seminariów. dobry – student zadaje pytania i uczestniczy w dyskusji w 70-84% seminariów. dostateczny – student rzadko zadaje pytania i uczestniczy w dyskusji 55-69% seminariów. niedostateczny – student nie jest aktywny w dyskusji (> 55% seminariów). Na każdym seminarium osoba prowadząca ocenia umiejętność dyskusji wszystkich studentów w grupie na prezentowany temat. Student oceniany jest także na etapie przygotowywania prezentacji multimedialnej przez promotora pracy w skali ocen od bdb do ndst. |
Uwagi: |
dr hab. Katarzyna Hupert-Kocurek, prof. UŚ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.