Międzykulturowe aspekty pracy opiekuńczo-wychowawczej [W6-PE-OT-S2-AOW]
semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Międzykulturowe aspekty pracy opiekuńczo-wychowawczej [W6-PE-OT-S2-AOW] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2021/2022 [2021/2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Hristo Kyuchukov | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Aman, R. (2018) Decolonising Intercultural education. London: Routledge Palaiologou, N. and Dietz, G. (2012). Mapping the Broad Field of Multicultural and Intercultural Education Worldwide: Towards the Development of a New Citizen. Cambridge Scholars Publishing. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Dwujęzyczność i dwukulturowość 2. Międzykulturowość i wielokulturowość 3. Edukacja dwujęzyczna i wielojęzyczna 4. Metody edukacji międzykulturowej i wielokulturowej 5. Tożsamość europejska i międzykulturowość 6. Kompetencje międzykulturowe w edukacji 7. Kompetencje w zakresie kultury demokratycznej i dialogu międzykulturowego 8. Mediatorzy międzykulturowi 9. Edukacja międzykulturowa w przedszkolu 10. Edukacja międzykulturowa w szkole podstawowej 11. Edukacja międzykulturowa w Polsce 12. Edukacja międzykulturowa w Unii Europejskiej 13. Edukacja międzykulturowa w USA 14. Edukacja międzykulturowa w krajach Ameryki Łacińskiej 15. Edukacja międzykulturowa w Australii 1. Bilingualism and biculturalism 2. Interculturalism and multiculturalism 3. Bilingual and multilingual education 4. Methods of Intercultural and Multicultural education 5. European identity and interculturality 6. Intercultural competences in education 7. Competences for Democratic Culture and Intercultural Dialogue 8. Intercultural Mediators 9. Intercultural education in kindergarten 10. Intercultural education in primary school 11. Intercultural education in Poland 12. Intercultural education in European Union 13. Intercultural education in USA 14. Intercultural education in Latin American countries 15. Intercultural education in Australia |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody stosowane na zajęciach dydaktycznych to wykłady i dyskusje. Studenci omawiają niektóre kwestie w małych grupach. The methods used in classes teaching the students are lectures and discussions. The students have also to discuss some of the issues in small groups. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Pierwszym ważnym kryterium oceniającym studentów jest liczba uczęszczanych ćwiczeń (student może mieć tylko 3 nieusprawiedliwione nieobecności na wykładach). Drugim kryterium jest aktywny udział studentów w dyskusjach. Trzecim kryterium jest przygotowana prezentacja, którą każdy student musi przygotować i zaprezentować na zajęciach. The first important criteria examining the students are the number of attended exercise classes (the students can have only 3 unexcused absences from the exercise classes). The second criteria is the active participation of the students in the discussions. The third criteria is the prepared presentation, which every student has to prepare and present in the class. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
POWzTP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.