Seminarium licencjackie II [W2-S1BI19-1BL-12]
semestr letni 2021/2022
seminarium,
grupa nr 20
Przedmiot: | Seminarium licencjackie II [W2-S1BI19-1BL-12] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 20 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 13:45 - 15:15
sala B-204 (SALA WYKL.) Wydział Nauk Przyrodniczych (Katowice, ul. Jagiellońska 28) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Gaj |
Literatura: |
Oryginalne prace naukowe, głównie aktualne prace przeglądowe w uznanych czasopismach naukowych, w tym anglojęzyczne; bazach danych oraz biotechnologiczne portale naukowe wskazane przez prowadzącego zajęcia. Zalecane czasopisma naukowe i adresy: Current Opinion in Biotechnology; Trends in Biotechnology; Current Opinion in Plant Biology, Plant Biotechnology; Plant Biotechnology Journal, Plant Biotechnology Reports; Plant Cell, Tissue and Organ Culture, Plant Cell Reports http://www.biotechnolog.pl/kwartalnik-biotechnologia ; http://www.gmo-compass.org/eng/home/ http://www.cell.com/trends/biotechnology |
Zakres tematów: |
Wybrane zagadnienia z tematu pracy licencjackiej z zakresu genetyki, genomiki i biotechnologii roślin. Tytuł, jak i zakres tematyczny seminarium uzgadniany we współpracy z promotorem pracy dyplomowej. |
Metody dydaktyczne: |
Referat wygłaszany przez studenta z wykorzystaniem środków multimedialnych wsparty ko-referatami i dyskusja nad prezentowanymi treściami moderowana przez prowadzącego. Referat naukowy w formie prezentacji Power Point na podstawie samodzielnie dobranej i zatwierdzonej na konsultacji z prowadzącym specjalistycznej literatury przedmiotu. Treści na slajdach w j. angielskim, wygłaszane w j. polskim. Poza referatem, student przygotowuje koreferaty do dwóch tematów seminaryjnych. W ramach koreferatu student prezentuje wybrany artykuł naukowy o charakterze oryginalnej pracy badawczej o tematyce związanej z tematem seminarium. Student uczestniczy w ogólnej dyskusji problemów związanych z tematami seminariów, uczy się zadawać pytania i udzielać odpowiedzi w dyskusji naukowej, rozwija i uaktualnia specjalistyczną wiedzę z zakresu genetyki i biotechnologii roślin. Student poznaje zasady konstruowania prezentacji naukowej. Na ostatnich zajęciach studenci prezentują autoreferaty prac licencjackich w formie krótkich 10 min wystąpień, po których następuje dyskusja na szerszym forum, z udziałem promotorów prac. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena bardzo dobra – literatura do referatu zatwierdzona u prowadzącego najpóźniej na 2 tyg. przed terminem wygłoszenia; szczegółowy konspekt referatu/koreferatu zatwierdzony u prowadzącego najpóźniej na 1 tyg. przed terminem wygłoszenia; referat/koreferat bardzo dobry pod względem merytorycznym, oparty na najnowszej oryginalnej literaturze przedmiotu, w tym anglojęzycznej, wyróżniający się pod względem zrozumienia i syntezy problemu, aktualności treści, jak i języka, stylu i formy wypowiedzi. Treść referatu odpowiada założonym celom. Zawarte w referacie treści przedstawione są w odpowiedniej sekwencji i proporcji zależnej od istotności problemu. Prezentacja multimedialna ilustrująca referat/ko-referat przygotowana w języku angielskim wyróżnia się w formie i jasności przekazu, dowodzi kreatywności autora w zakresie formy prezentacji informacji; nie zawiera błędów merytorycznych, terminologicznych, językowych i edycyjnych. Student jest przygotowany do dyskusji, udziela właściwych odpowiedzi na pytania dotyczące referatu i problemów w nim poruszanych. Czas referatu został dostosowany do wymogów( referat -25 min; koreferat- 5 min.). Niespełnienie powyższych wymagań skutkuje obniżeniem oceny w stopniu zależnym od liczby i wagi niespełnionych kryteriów i popełnionych błędów |
Uwagi: |
dr Miriam Szurman-Zubrzycka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.